Wat mag je meenemen in je handbagage?

Mag je eten en drinken mee nemen voor onderweg? en hoe zit het met de mobiele telefoon? Zijn er andere dingen waarmee ik rekening moet houden? We vliegen vanuit Dusseldorf naar Italie. (misschien dat het ook nog uitmaakt per luchthaven)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
12.6K

Het beste antwoord

Wat er wel en niet in handbagage kan is vrij universeel: dat is niet afhankelijk van de lucht haven. Wel verschilt de afmeting en toegestaan gewicht per maatschappij.
Vloeistoffen mogen max. 100ml per flesje/tube en alle vloeistoffen moeten in één zip-lock zakje van 1liter passen.
Verder geen scherpe voorwerpen (potentiële wapens, dus ook geen nagelvijltje).
Telefoons zijn geen probleem.
Utrecht
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Alle vloeistoffen die je meeneemt mogen in een verpakking met maximaal 100 ml zitten. Deze moeten in een doorzichtige plastic zak verpakt worden, zodat ze er in één keer allemaal uit te halen zijn.

Er mogen geen messen of andere scherpe dingen meegenomen worden. Ook geen kurkentrekkers of nagelschaartjes/vijls.

Een mobiele telefoon mag je meenemen, maar deze moet gedurende de vlucht uitgeschakeld worden.

Eten mag je meenemen.
Wat drinken betreft kun je op de luchthaven flesjes drinken kopen. De inhoud van deze flesjes mag uit mijn hoofd maximaal een halve liter zijn (kan ook zijn dat het maar 200 ml was, ben het even kwijt). Deze flesjes moet je bij het afrekenen direct laten insealen. Als de tas nog dicht zit bij de gate mag je het mee aan boord nemen. (bewaar de kassabon).

Tot begin 2010 mocht je nog gewoon anderhalve literflessen op Schiphol kopen en meenemen, maar met dank aan dat geintje van Alberto Stegeman die op tv even liet zien hoe je eventueel wel gevaarlijke stoffen aan boord van een vliegtuig kon krijgen, mag dat niet meer.

Wat je eventueel ook kunt doen is een leeg flesje meenemen en dat door het vliegtuigpersoneel laten vullen met water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag eten meenemen maar drinken niet, afgezien van die porties van 100cc. Je doet het volgende: je neemt een lege plastic fles mee in je handbagage, bv een halve liter. Na de controle vul je de fles bij de toiletten met water en klaar is Kees.
12 jaar geleden
Na de douane mag je alles kopen en meenemen in je handbagage. Voor de douane moet je een plastic zak hebben waarin je je vloeibare spullen doet, tandpasta handcreme deodorant etc. Verder mag je een goed gevulde rugzak als handbagage meenemen, inderdaad geen wapens, scherpe punten etc. Een pen mag wel, en een wegwerpscheermesje mag ook!?

Als tip zou ik zo zeggen ga op vakantie geen shampoos haargel en tandpasta en handdoeken meesjouwen, Dat soort spullen kan je meestal perfect kopen op locatie, en nog stukken goedkoper ook.

Verder kan je het natuurlijk allemaal opzoeken zie onderstaande link.

Goede reis!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eten mag je meenemen maar geen drinken.
Een mobiele telefoon mag je ook meenemen maar in de vliegtuig moet hij wel uit.
Verder mag je alles meenemen behalve vloeibare dingen.