Wie weet een site over voorbereidingen voor extreem lange fietstochten?

Zoals mijn leven nu uitziet wil ik over een jaar of vijf met de fiets naar Thailand gaan. Gewoon een jaartje voor uittrekken en elke dag een 100 km afleggen moet volgens mij goed te doen zijn. Ik wil het minimale meenemen en er eigenlijk ook een sport van maken om het zo goedkoop mogelijk te doen..

Nu ben ik op zoek naar een site van mensen die zoiets al eens gedaan hebben en waar ik info kan krijgen over de voorbereidingen, routes, event sponsors enz

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sodeknetter, met de fiets naar thailand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat niet alle stukken even fijn zijn om door te fietsen

Het beste antwoord

Hieronder wat sites die je misschien behulpzaam zijn:

"In 40 maanden de wereld rond fietsen"
Mensen die door verschillende landen getrokken hebben, waaronder door een aantal waar jij onderweg naar Thailand ook doorheen zal moeten:
http://home.hccnet.nl/h.j.barelds/wereldrond/wereld.htm

De volgende link heeft weliswaar nog niet door het midden-oosten deel gefietst, maar zal je ongetwijfeld na hun 111.000 km wereldwijd genoeg tips kunnen geven:
http://www.dickenels.nl/

En voor verdere ideeën:
http://fietsvakantie-wereld.startpagina.nl/

Succes met voorbereiden en vooral heel veel plezier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geweldige links heb je gestuurd... THNX

Andere antwoorden (3)

Ik kan je een site doorgeven www.hitsfeathedam.nl onder: Fietstocht 2009
Een fietstocht van ruim 9 maanden van Amsterdam naar Hong Kong; low budget...tentje mee etc.
Wie weet kan de schrijver van dit blog jou wat voorbereidingstips geven; hij is er aardig genoeg voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is zelfs een vereniging voor die ook een eigen reisbeurs organiseert. de Wereldfietser
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de link heb ik de website van Frank van Rijn geplaatst. Misschien heb je er iets aan.
Hij is n.l. De wereldfietser.