Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ga voor een week naar Praag. Zijn er bepaalde plekken die ik MOET zien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals antwoordgevers al eengeven: Praag is een ontzettend mooie stad.
Pas echter erg op: er zijn veel zakkenrollers actief in Praag. Bron: Eigen ervaring.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Elk jaar gaan we een week naar Praag om te genieten van de ze prachtige stad met zijn aardige mensen, heerlijk eten en mooie gebouwen en musea, de mooie bruggen en de heerlijke sfeer.
De moeite waard om te zien zijn:
het Gemeenschapshuis oftewel het representatiehuis, prachtig art nouveau gebouw met een heerlijk koffiehuis en restaurant met perfecte bediening, stijlvol, sfeervol en een plaats om even geweest te zijn.
Natuurlijk de Praagse Burcht, trek daar een dag voor uit, boven op de heuvel ligt deze eeuwenode burcht, eigenlijk een enorm complex vol met paleizen vol met mooie plekjes en doorkijkjes inclusief de zeer indrukwekkende kathedraal.
Iets eigentijdser maar ook erg leuk om te zien het Dansende Huis een kantoorgebouw dat lijkt te swingen, in de volksmond Fred en Ginger genoemd naar het dansende Hollywood Echtpaar van lang geleden.
Maak s avonds een rondvaart onder de verlichte bruggen door....geweldig, vaak met muziek aan boord.
Bezoek het traditionele bierhuis, weet even niet hoe je het goed schrijft, maar je spreekt het uit als OeFlekkou, enfin je leest het wel , ik ben een fan van het prachtige Praag, in september gaan we weer voor 18e keer, elk jaar een feestje. Veel plezier daar....
Mocht je nog meer info willen, laat maar weten via een PB.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

De mini huisjes (waar bijv. frans Kafka) in woonde.
De Brug over de Moldau :zeker
Kastelen op de rechteroever.
Eigenlijk het ganse stadcentrum loont de moeite.
Praag is één van de mooiste steden op de wereld ,maar O zo ondergewaardeerd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Karelsbrug, echt prachtige beelden met goud, overal schilders en andere mensen die dingen proberen te verkopen.
Verder moet je ook de wisseling van de wacht zien, bijzonder om dat mee te maken.
Ook zijn alle kleine straatjes buiten het centrum leuk om te bezoeken, geeft je echt een Middeleeuws gevoel.
Maar ik zou wel met een gids gaan, het is namelijk een wirwar van straten in die stad, maar wel prachtig!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het astronomisch uurwerk op het oude Stadhuis, het Joods museum en het Joodse kerkhof. Het nationaal museum.

Alle andere hierboven al genoemde 'sites'.

Het leuke van Praag is dat alle toeristische bezienswaardigheden zowat op loopafstand van elkaar zijn. Dus zoek een leuke stadswandeling en laat je verrassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zijn de 10 top-bezienswaardigheden. Praag is een prachtige, heerlijke stad. Geniet ervan
(Lees meer...)
13 jaar geleden
de laatste keer dat ik in Praag was, had ik het volgende boekje mee: wat en hoe select, praag.
Staat zeer veel informatie in over Praag en omgeving, leuke dingen om te zien etc.

Maar het leukste aan Praag vond ik zelf om een onbeperkt kaart te halen voor het OV, een tram in te stappen en gewoon uitstappen op een halte die je leuk lijkt. Zo kom je onverwacht allerlei mooie straatjes enzo tegen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Het leukste aan Praag is het gezellige centrum! Ook erg mooi is het Joodse centrum, en de Joodse begraafplaats.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ieder geval naar het Kafka museum op het Kampa eiland. Dit museum is in 2003 geopend en de ligging is geweldig. Ze hebben een collectie van Rodin, Morellet en Hartuns. En daar na een biertje drinken in het Letnapark.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding