Waaraan moet ik allemaal denken als ik wil gaan Backpacken?

Sinds een half jaar heb ik het gevoel dat ik ff weg moet van huis. Ik ben een student en wil voor mijn persoonlijke groei gaan backpacken in Australië of Nieuw Zeeland. Heeft iemand ervaring hier mee en waaraan moet allemaal denken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Neem contact op met je zorgverzekeraar, die gaan controleren of je nog wel via hun verzekerd mag zijn (ligt eraan of je in het buitenland gaat werken).

Zorg voor een goede reisverzekering,

Koop een Lonely Planet oid,

Zet genoeg geld apart voor een auto, vooral in NZ is een auto noodzakelijk om alle leuke plekken ze kunnen zien. In Australie kun je kiezen om met de greyhound bus rond te gaan,

Neem een simlock vrije mobiel mee, zodat je daar een simkaart kan kopen,

Een goede backpack, die makkelijk open te maken is, dus eentje die ook aan de voorkant open gemaakt kan worden, is ideaal! Niet steeds je hele tas leeggooien.

Zorg ervoor dat er geen eten in je tas zit als je aankomt op de vliegveld, daar zijn ze daar niet blij mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, je moet toch echt wel moeite doen om zo een rits open te maken, dus er kan echt niet gejat uit worden terwijl die op je rug zit. Dit weet ik uit eigen ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en anders kun je er nog zo'n flightback om heen doen als je hem op je rug hebt. Dat doe ik vaak (terwijl die van mij helaas alleen van boven en van onderen open kan, niet middenin...)
Leuk!

Hou vooral rekening met verzekeringen (Aansprakelijkheid). Plan niet te veel. Regel een goed visum, bv in Australie mag je een jaar werken en reizen als je jong bent. Zo kan je met de oogst meewerken en kan je onderweg geld verdienen.

Door niet te veel te plannen hou je je opties open. Tijdens het reizen kom je veel mensen tegen, zeker als je in jeugdherbergen zit.

Ik heb zelf mijn studie onderbroken en ben gedurende 11 maanden van canada naar Panama getrokken.