Waar kan ik een lijst met de meest gebruikte Franse woorden vinden?

Bestaat er een lijst waar de 100 meest gebruikte Franse woorden staan? Ik heb thuis een boek met Engelse en Nederlandse woorden die het meest gebruikt worden, maar graag zou ik dat ook voor het Frans hebben. Wil heel graag die taal leren en dit lijkt me een goed begin.

BVD

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
7.9K

Antwoorden (1)

Hier vind je een top 100
http://french.about.com/od/vocabulary/ss/mostcommonwords.htm

en hier zelfs een top 1000
http://french.languagedaily.com/wordsandphrases/most-common-words

Hoewel ik het een origineel idee vind, om aan de hand van een lijst met meest gebruikte woorden, Frans te leren, lijkt mij dat zinnen veel beter werkt. Zo'n lijst zal meestal weinig zelfstandige naamwoorden bevatten en je leert alleen maar woordjes als: mais, je, toi, et, la, le en nous.

Deze link wordt al veel interessanter: veel voorkomende kleine zinnetjes:
http://french.languagedaily.com/wordsandphrases/useful-french-phrases

Succes et bonjour! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
merci beaucoup Maar woordjes kan ik super makkelijk onthouden :) 1 per minuut is geen probleem, maar ik zal graag eens zinnen proberen! Bedankt voor de tips en de bronnen.
(Je weet zeker geen Nederlandse versie?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan. Ik wil nog wel even voor je zoeken, en als ik iets vind dan hoor je het nog wel. Je kunt overigens ook zelf even zoeken in Google. Op het gebied van talen is er ongelooflijk veel te vinden op internet. Trefwoorden als Nederlands-Frans-leren-online-cursus etc. geven heel veel hits.