Wat is de grootse vliegveld ter wereld?

Wat is de grootste vliegveld ter wereld

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1K
Amadea
12 jaar geleden
Waar slaat het nou op om allemaal minduimen aan de antwoorden te geven? Jij legt niet uit wat je met grootste bedoelt, dus alle antwoorden zijn in principe correct!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
over een tijdje Peking dankzij ons :) Bronnen:
- http://nos.nl/artikel/254017-nederlanders-ontwerpen-grootste-vliegveld-ter-wereld.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal eens met Amadea, "grootste" is een vaag begrip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea, hoe weet jij dat dat gast85199 minduimen geeft?
ik kan nooit zien dat iemand dat zelf doet..
Amadea
12 jaar geleden
De minduimen kunnen helemaal niet van gast85199 afkomstig zijn, want die heeft nog lang geen 100 punten. Mijn reactie is wat onhandig geformuleerd. Ik bedoel dat de vraagsteller een onduidelijke vraag stelde en dat een ander persoon daarom niet kan beoordelen dat geen van de antwoorden waardevol is. Als de gast net aangeeft wat hij of zij met "grootste" bedoelt zijn alle antwoorden wél waardevol.
Amadea
12 jaar geleden
net aangeeft = niet aangeeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
okay, dankje voor de toelichting.

Het beste antwoord

In oppervlakte is het King Fahd International Airport in Damman, Saoedi Arabië het grootst. Meer dan 780 vierkante kilometers.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Momenteel nog:

Dubai World Central (DWC)– Al Maktoum International, zoals de officiële naam luidt, is 10 maal groter dan DIA. Eens gefinaliseerd zal die over vijf parallelle landingsbanen beschikken en 4 terminals. Totale capaciteit: 160 miljoen passagiers en 12 miljoen ton cargo.

Maximaal vier vliegtuigen kunnen tegelijkertijd landen, 24 uur per dag. Het aantal vliegtuigen dat in de lucht zal moeten wachten voor ze kan landen wordt daardoor geminimaliseerd. Er komen meer dan 100.000 ondergrondse parkeerplaatsen voor personeel en passagiers en Al Maktoum International Airport zal ook met een hogesnelheidslijn verbonden worden met het bestaande Dubai International Airport.

Toch is DWC meer dan een gewone luchthaven. Het ontwikkelingsproject, waarvan de centraal gelegen luchthaven slecht het centrale onderdeel vormt- is een zelfbedruipende stad binnen het emiraat en is twee keer groter dan Hong Kong. Uiteindelijk zullen hier 945.000 mensen wonen. Ter vergelijking: in Dubai leven er vandaag 1,8 miljoen. Landde gisteren een eerste cargovliegtuig dan worden de eerste passagiersvluchten in maart 2011 verwacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De grootte van een luchthaven wordt gemeten aan de hand van passagiersaantallen. De grootste luchthaven ter wereld ligt in Atlanta. Er werden in 2004 wel 84 miljoen mensen vervoerd via de luchthaven in Atlanta.

Schiphol is de belangrijkste luchthaven van Nederland en staat op de 9e plek met 43 miljoen passagiers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Qua passagiers: Atlanta, Qua vrachtverkeer: HongKong. Beide samen: Londen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1e: Atlanta
2e: Chicago