Wat is vergelijkbaar met de stadsdelen/deelgemeentes in Engeland, Londen?

Ik wil weten uit welke delen Londen bestaat, maar het is niet geheel duidelijk. Rotterdam bestaat uit veertien deelgemeentes en Amsterdam zeven stadsdelen. Deze deelgemeentes en stadsdelen zijn eigenlijk hetzelfde op bestuurlijk niveau etc. Alleen andere benaming.

Wat is vergelijkbaar met stadsdelen/deelgemeentes in Engeland: Londen en Manchester? Op bestuurlijk niveau etc.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

Boroughs, deelgemeenten van Groot Londen. Het zijn er in totaal 32, incl Westminster. The City Of London heeft een aparte status. Totaal aantal "deelgemeenten" dus: 33.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Groot-Londen