Nog tips voor een weekendje in Newcastle?

Bars winkels, bezienswaardigheden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Hoi,

Wat leuk zeg dat je een weekendje naar Newcastle gaat! Ik heb dat vorig jaar ook gedaan, was echt super leuk! Ik had toen een heel gaaf appartementje gehuurd en het was nog goedkoop ook. Ik had het bij Eurorelais gehuurd. Op vindeenreis.nl kan je ook even kijken voor tips! Ik heb zoveel gewinkeld in Newcastl. Ik heb nog een bron toegevoegd, wat over winkelen in Newcastle gaat, super leuk! Heel veel plezier alvast he!

X
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik ben 2 jaar geleden in Newcastle geweest.

Ben daar met mijn klas, naar een winkelcentrum geweest, Eldon Square, wat in het centrum van de stad ligt.
Er zijn daar meer dan 100 verschillende soorten winkels.
Vooral kledingwinkels gezien.

Mijn persoonlijke ervaring raad u aan om naar Eldon Square te gaan.

Hier nog een link met extra info, over de winkels en andere accomodaties gevestigd, in Eldon Square.

http://www.eldon-square.co.uk/Dining/Restaurants
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je voetbalfan bent, kan ik je de rondleiding door het stadion van Newcastle United (St.James Park) van harte aanbevelen.

Verder is Newcastle beroemd om haar zeven bruggen over de Tyne, waarvan voornamelijk de Tyne- en de Millennium bridge erg beroemd zijn.

En verder is Newcastle voornamelijk een stad voor shop till you drop, met voornamelijk MetroCentre als hoogtepunt.

"Newcastle's winkelhoogtepunt is MetroCentre waar honderden winkels, warenhuizen, restaurants en zelfs een overdekt pretpark (The New MetroLand ) zijn gelegen. De bus vertrekt vanaf het station in Newcastle en doet er ongeveer een kwartier over om MetroCentre te bereiken. Nergens in Europa vind je een groter aanbod van winkels en restaurants en je kunt er met gemak dagen doorbrengen en steeds weer iets anders zien. Er zijn in totaal 330 shops inclusief warenhuizen zoals Debenhams, House of Fraser en Marks and Spencer. Ook zijn er gedeelten met een thema, zoals The Forum, The Stiudio, The Village en Garden Court waar je kleinere winkeltjes vindt. Overal hangen plattegronden zodat het niet mis kan gaan. Het overdekte pretpark is eveneens het grootste indoor amusementspark van Europa met een bioscoop en een entertainment centre waar je kunt lasergamen en bowlen."

http://reizen-en-recreatie.infonu.nl/steden/9915-newcastle-bruisend-winkelparadijs.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grauw. Deprimerend. Op de een of andere manier hebben veel Engelse steden een imago dat tegenwoordig achterhaald is. Zo ook Newcastle. Natuurlijk, zo’n zestig jaar geleden (en de decennia daarna) was het een treurige industriestad. Maar dat is veranderd! Zeker de laatste tien jaar heeft Newcastle zich ontwikkeld tot een hippe stad. Tegenwoordig is het een goede bestemming voor shoppen, sightseeing én de pub induiken. Overigens is een tweedaagse trip voldoende. Newcastle is een kleine stad.

Dat Newcastle zich ontwikkeld heeft, zie je vooral terug aan de rivier de Tyne. Daar vind je de Millennium Bridge (opgeleverd in 2001). Het is één van de zeven bruggen over de rivier. Elke avond is de Millennium Bridge verlicht in de kleuren groen, paars, rood of wit. Net als de monumentale Tyne Bridge is het één van de eyecatchers van de stad.

Ook te vinden aan de Tyne: The Sage Gateshead , een futuristisch concertgebouw (opgeleverd in 2004). Verder kun je The Baltic, een museum voor moderne kunst (opgeleverd in 2002), niet missen. In deze gerenoveerde fabriek worden om de paar maanden nieuwe voorstellingen georganiseerd. De toegang is, zoals zo veel musea in Groot-Brittannië, gratis.

En dan het shoppen. De grootste winkelstraat in het centrum is Northumberland Street. Daarnaast zijn er verschillende shopping malls. Het beste voorbeeld daarvan is MetroCentre. Het is het grootste winkelcentrum van Europa; het ligt buiten het centrum. Houd je meer van kleinschalig? Ga dan naar de Grainger Market, weer in het centrum van Newcastle. In deze overdekte hal vind je onder meer de kleinste Marks & Spencer van Engeland. De winkel bestaat uit zo’n vijf kledingrekken.

En dan is Newcastle nog één van de uitgaanssteden van Engeland. Je kunt er niet omheen. Zeker in het weekend trekken groepen jongeren aan je voorbij. In hotpants, T-shirtjes, hempies. En ja, ook bij twintig graden onder nul blijft de jas thuis! De meeste van deze jongeren gaan naar de overdekte centra The Gate en de Bigg Market.

Meer stijlvol zijn de bars aan de zogenoemde Diamond Strip (Mosley Street en Collingwood Street). Ook leuk: de bars aan de Quayside, de boulevard aan de rivier de Tyne. Of ga naar de Crown Posada, de oudste pub van Newcastle (vlakbij de Quayside). En nee, daar komen jongeren in hemden en hotpants niet binnen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je toch in de 'buurt' bent, kan je naar Alnwick gaan.
Het kasteel en opnames van Harry Potter.
Ook het dorpje is erg leuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voetbalwedstijd van Newcaste United, schijnt leuje club te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afgezien van shoppen:
- een concert in The Sage bijwonen (concerthal)
- het Museum for Antiquities
- het Baltic centre for contemporary art
- The angel of the north (bereikbaar per stadsbus)