Iemand ophalen van Schiphol (per trein) iemand goeie tips?

Ik ben nog niet op Schiphol geweest maar heb gehoord dat t erg erg groot is...
ik ben niet echt goed ter been en wil graag weten hoe ik het beste mijn bezoek kan vinden en ophalen daar.

alle ideeen welkom!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
7.8K

Het beste antwoord

Als je van de treinperrons omhoog komt, en je kijkt richting de ramen en de draaideuren naar buiten, is helemaal links de Delifrance. Daar zit je gezellig, en iedereen die met een bungelende Schipholpas rondloopt kan je vertellen, waar de Delifrance is, mochten jij of je "aankomers" het niet kunnen vinden. Want ook al hangen er in de aankomsthallen wel monitoren waarop je kunt zien, dat hun vliegtuig geland is, dan duurt het vaak nog heel lang vóór ze naar de gate getaxied zijn, de brug aangesloten is, ze bij de bagagebanden zijn, en tot de bagage er dan ook inderdaad aankomt....
Als jullie allebei een mobieltje hebben, kunnen jullie natuurlijk kontakt houden tot jullie elkaar gevonden hebben.
Met een "bakkie" en een krantje kan je zo heel relaxed op je aankomers wachten, en je zit ook weer zó in de trein.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is er inderdaad erg groot, maar ze hebben ook grote parkeergarage's. Je hoeft daar niet zulke grote afstanden voor te lopen, want in de lange gangen kun je op zo'n rollenbaan staan. Via éen soortgelijke weg kom je ook op het station terecht. Maar je zult sowieso een stukje lopen lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
note to self: ogen openhouden voor de rollenbaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mind you're step... :)
Zorg in eerste instantie voor een goede communicatie tussen jou en je bezoek dat je gaat ophalen.
Zorg dat jij, voor zij in hun vliegtuig stappen, weet bij welke aankomsthal zij arriveren. Deze hebben allemaal nummers die al vanaf buiten staan aangegeven zodra je arriveert.

Aangezien je niet goed ter been bent en dus ook niet bekend bent op Schiphol, zou ik adviseren om echter niet bij de aankomsthal te wachten in verband met het vele lopen tussen de menigte en het zoeken.
Als je vanaf het trein perron naar boven loopt, kom je in een grote hal met een hoop bankjes. Je kan ergens gaan zitten en bijvoorbeeld aan je bezoek een herkenningspunt door smsen, zoals bij welke winkel je in de buurt zit of boven welk treinperron.
Wellicht dat zij jou dan spoedig zullen kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met de trein is het heel gemakkelijk. Je komt met de trein aan op schiphol en hoeft dus niet eens naar buiten.
Als je aankomt dan staat er op de borden duidelijk aangegeven waar je heen moet voor vertrek (niet dus) of aankomst (wel). Op de TV-schermen zie je informatie over de aankomsten en weet je wanneer je waar je bezoek kunt verwachten.