Vakantie met 9 personen met een busje, haalbaar, tips?

We zouden graag na ons examen op vakantie gaan, met z´n negenen door Europa touren. Nu weten we dat dit behoorlijk wat kosten met zich meebrengt en dat het niet zo makkelijk is als het klinkt, maar we vroegen ons af met welke kosten we allemaal rekening moeten houden en of iemand tips heeft.
Aangezien we geen busje kunnen huren gezien het gebrek van rij ervaring en/of leeftijd, willen we een bijna afgeschreven busje kopen.
Daarnaast zijn er natuurlijk verblijfskosten (hostel, camping?)

Nog meer?
Ervaringen en tips van mensen die dit gedaan hebben zijn ook meer dan welkom!

Bij voorbaat dank :)

Toegevoegd na 9 minuten:
Met busje bedoelen we dus bijvoorbeeld een volkswagen t1 of t2 (mits haalbaar)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Er zijn bussen met 9 persoons capaciteit wat u kunt huren. En daarbovenop heb je zelfs een redelijk groot bagageruimte over. volkswagen transporter moet je dan huren en de prijzen vallen reuze mee. Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
samen op vakantie is heel leuk, maar het kost natuurlijk wel veel.

je zou qua huisjes ook bijvoorbeeld een 6 persoons kunnen nemen, en dan 2 luchtbedden mee!
dat scheelt geld.
als je heel veel wilt rijden, is een bijna afgeschreven busje niet aan te raden, meer kans op autopech :)

het is wel handig als meerdere mensen een rijbewijs hebben zodat je kunt afwisselen.
je moet verder rekening houden met deze kosten:

- Eten/drinken
- Wegenbelasting
- in sommige landen heb je veel tolwegen
- geld voor huis/hotel
- elektriciteit ( soms moet je daar extra voor betalen)
- benzine

mijn zus had dit gedaan met vrienden, alleen dan in nederland :) en zij hadden een speciaal huishoudpotje, waar iedereen 20 euro in moest stoppen ( 9x20= 180 euro voor extra :) ) want je krijgt waarschijnlijk toch meer kosten dan je verwacht...

veel plezier met z'n allen!

Toegevoegd na 3 uur:
* misschien kan je beter met 2 busjes gaan ...