Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de minimum leeftijd voor uitgaan in clubs en cafés in Londen, Parijs en Berlijn?

Klasgenoten zijn tijdens een steden trip met school nog naar 16 en willen. Weten of ze naar binnen kunnen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
14.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

De minimale leeftijd is 17, bij sommige 16
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De minimum leeftijd voor alcoholische drank t/m 15% is in Nederland / Duitsland / Engeland 16 jaar.

Voor sterke drank geldt altijd een minimum leeftijd van 18 Jaar (Nederland, Frankrijk, Engeland, Duitsland).

Een club of café kan zijn eigen minimumleeftijd vaststellen, maar zal rekening moeten houden met de bovenstaande regels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Engeland is erg streng. 21 of 18. Je mag daar bijvoorbeeld ook niet op straat roken als je jonger dan 21 bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 15 maar ik zie er ouder uit dus dan hoef je je identiteitskaart niet te laten zien ik kon dus bijna overal in en als de een paar euro geeft laten ze je er gewoon in alleen met exclusieve evenementen vragen ze altijd je leeftijd maar maak je maar geen zorgen je komt er wel in
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben in Londen geweest, je kan op elke leeftijd een pub binnenlopen maar drank krijg je meestal pas vanaf je 17de of 18de mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding