Is het nog veilig om naar indonesie te reizen?

omdat er corona is enzo maar reisadvies heeft wel code geel aangegeven ( ik wil trouwens naar de plekken Jakarta, Kupang en surabaya

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Vakantie
11.9K
Ritsuka
4 jaar geleden
Als het alleen een vakantie is, zou ik deze afzeggen en geen risico nemen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik weet niet of je in België of Nederland woont, maar in als je in België woont is het verboden om met het vliegtuig te gaan, vliegvelden zijn dan ook gesloten.

Antwoorden (2)

Indonesië heeft nog maar 27 geregistreerde gevallen. Wat dat betreft lijkt het veilig om ernaar toe gegaan. Het is echter niet zeker of dit aantal klopt.
Bovendien kan de toestand verslechteren als je daar bent (Denk aan Italië). Ikzelf zou niet lekker op vakantie gaan met die dreiging.
Volgens de voorzitter van het Indonesische Rode Kruis is het mogelijk dat Indonesiërs de symptomen mogelijk niet als coronavirus herkennen en denken dat het alleen maar gewone koorts of knokkelkoorts is.
Daarnaast blijkt uit steekproeven onder ‘gewone’ burgers met lichte verkoudheidsklachten in onder meer Nederland en Zuid-Korea dat een aanzienlijk deel van hen geen normale verkoudheid, maar het coronavirus heeft. Daardoor stijgt het aantal (niet geregistreerde) gevallen.
SimonV
4 jaar geleden
Als code geel is gegeven, betekent dat, dat je er alleen heen moet gaan als het strikt noodzakelijk is. Duidelijk genoeg!
4 jaar geleden
SimonV
4 jaar geleden
???
Geel betekent: u kunt reizen – ook voor vakantie –, maar houd rekening met beperkende maatregelen.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/actueel/nieuws/2020/02/27/reisadviezen-voor-landen-of-gebieden-waar-het-coronavirus-is-gevonden