Wij gaan 7 november een week naar Gambia. We zitten in Bijilo. Wie weet een betrouwbare gids en tips voor ons?

We willen af en toe uit eten en een aantal uitstapjes maken. Of boodchappen doen in de buurt van Bijilo.
Wie heeft tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze site is toch geen reisgids?

Antwoorden (2)

Koop een goede Reisgids.

Lonely Planet Gambia & Senegal
Kost ong. 20 euro en daar staat alles in wat je weten wilt.

Reisgids Gambia - Kleines Urlaubsparadies in Westafrika | Hupe Verlag
€ 17,95

Reisgids Gambia - Senegal | Trotter Lannoo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op buitenlandse reizen ben ik een aantal keren met een goede en betrouwbare gids in aanraking gekomen, door de eerste dag te overnachten in een goed ( en dus vaak relatief duur) hotel en daar te informeren naar een gids. Ga bijv naar 5 sterren hotel van een internationale keten.

Hotel wil meestal graag meedenken en heeft meestal ook wel goede contacten. Laatste wat zo'n hotel wil is zijn vingers branden aan een onbetrouwbare gids. Hun reputatie staat immers op het spel en ze zullen dus met een goed contact op de proppen komen.

Als je je verblijf al geregeld hebt, kun je bijv eerst gaan dineren of een borrel drinken in het wat chiquere hotel en vervolgens informeren naar een gids.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ga er vanuit dat je met gids iemand bedoelt die je kan rondleiden/ rondrijden.

Qua boekwerk is de Lonely Planet altijd aan te raden. Betaalt zich altijd ook snel terug, omdat de LP beschrijft wat de richtprijzen voor bepaalde activiteiten zijn. Zo weet je tenminste waarop je moet inzetten bij prijsonderhandelingen.
AlphaLimaSierra