Wanneer ben je een Tukker?

Met welk geografisch gebied komt "Tukkerland" overeen? Is het heel Twente of een deel ervan? Hoort de hele Achterhoek of een deel ervan erbij? Hoort er nog meer bij?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
6.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bekende poster ;-)

Het beste antwoord

Bij mijn weten zijn Tukkers Twentenaren. Dus zal Tukkerland de regio Twente omvatten (in ieder geval niet de Achterhoek)

Toegevoegd na 1 minuut:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tukker

Toegevoegd na 1 minuut:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tukker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hmmm... 1x linkje was wel genoeg geweest denk ik...

Andere antwoorden (4)

Volgens een rasechte Tukker omvat het het gehele (voormalige) bisdom Münster.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb begrepen dat "Tukkerland" gaat over Salland en Twente.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ho... pas op. Salland hoort niet bij het Tukkerse
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens even googelen wel:
"...Ik verbaas mij er telkens weer over hoe mensen met elkaar omgaan in Tukkerland.Ik bedoel daarmee de streek Salland en Twente..."
http://samenleving-en-ontwikkeling.infoyo.nl/overige/7906-tukkers-en-tukkergedrag.html
Dat zijn over het algemeen de inwoners van Twente. Waar Twente ophoudtof begint staat eigenlijk nergens(dacht ik).
IK ben een achterhoeker en beslist geen tukker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik dacht dat mensen uit heel twente tukkers zijn