Kan je kostenloos een vakantiehuis annuleren als het nog niet aanbetaald is?

Zonder annuleringsverzekering.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je geeft geen reden op waarom je zou willen annuleren, het ware handig om die wel te weten want dan kan er ook doelgerichter gereageerd worden, begrijp je? Have Fun Any Way!

Het beste antwoord

Dat hangt af van de tijd die inmiddels verstreken is sinds de boeking en de tijd die nog resteert tot aan de feitelijke levering van het geboekte.

Na de boeking heb je 14 dagen de tijd om er kosteloos vanaf te kunnen als het tijdstip van de vakantie verder weg is dan 3 maanden. Wordt die tijd korter dan moet naarmate de tijd korter is meer aan annuleringskosten betaald worden. Dat kan variëren van 15 tot 90 %.

In de boekingsvoorwaarden van de aanbieder staat hoeveel en wanneer annuleringskosten verschuldigd zijn.

In het algemeen geldt dat een boeking een definitieve overeenkomst is die alleen onder specifieke voorwaarden ontbonden kan worden al dan niet kosteloos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Normaal gesproken niet. Kijk ook in de algemene voorwaarden van her bedrijf in kwestie. Daar staat vaak wel in wat de regels zijn tav annuleren en geld terug krijgen. Maar ik heb nog nooit iets kostenloos kunnen crediteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien jij, ondanks het ontbreken van een annulatieverzekering, een doorslaggevende reden hebt die bij de verhuurders hun menselijke kant beroert dan heb je een kans dat ze jou als uitzondering op de regel behandelen.

Soms kan het ook helpen om andere mensen te vinden die jullie contract overnemen.

Wees gewoon eerlijk met jezelf en vraag je af of de reden van annulatie van die aard is dat je zonder schroom aanspraak kan maken op een kostenloze annulatie.

Vraag jezelf dus af of jij als verhuurder overstag zou gaan indien iemand anders met dezelfde reden bij jou zou annuleren.

Succes ermee!