In welke Europese landen zijn winterbanden verplicht?

Vraag zegt genoeg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

Noord Italie, Zuid Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk... kortom, landen waar veel sneeuw valt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet Finland niet. Zwitserland is niet verplicht.
Cryofiel
12 jaar geleden
Duitsland is ook niet verplicht.
Volgens mij ( in ieder geval ) Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Het is een wijdverbreid misverstand dat winterbanden in Duitsland verplicht zouden zijn. Dat is niet zo. Dat is op GV al meermaals aan de orde geweest.
Landen waar winterbanden verplicht zijn gedurende een vastgestelde periode ongeacht sneeuw of ijs [volledige winterbandenplicht] zijn : Finland en nog 3 landen in oud rusland .
Landen waar winterbanden verplicht zijn onder bepaalde omstandigheden [gedeeltelijke winterbandenplicht ] zijn :
Noorwegen. Zweden.Duitsland. Frankrijk. Italie.
Oostenrijk.hongarije en omliggende landen.
Landen zonder winterbandenwetgeving :
Nederland.Engeland. Wales. Ierland. Portugal.Kreta.En in Rusland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Goed antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel .