Hoelang is het vliegen voor vogels om naar hun overwinteringsplek te komen?

Hoelang vliegen trekvogels erover? Amerika, Azie, Zuid Europa? Vliegen ze alleen of in zwermen? Vliegen ze rechtstreeks, rusten ze om de zoveel tijd en hoelang?

Toegevoegd na 6 minuten:
Het gaat mij dus niet om een speciaal soort, maar noem eens een voorbeeld van een soort vogel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
3.4K

Het beste antwoord

Nou bijvoorbeeld de Noordse Stern die maakt kilometers....
Zij broeden in Groenland en andere Noordelijke poolstreken.
In de trektijd vliegen ze zeker zo’n 30.000 km. Ze vliegen van de Noordpool naar de Zuidpool toe
Bij de Noordse Stern is vooral de duisternis en de kou een reden om naar de Zuidpool toe te trekken. Op de Zuidpool is dan geen duisternis en het is de minder koud (Middernachtzon).
Op de Noordpool is het dan de hele dag donker en het is de veel kouder. Je zou kunnen zeggen dat de Noordse Stern de zon achterna vliegt. Reislustig typje dus......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat hangt af van de soort en het overwinteringsgebied.
De ene soort vliegt solo, de andere soort in zwermen.