zijn er hotels waar je voor één persoon kunt boeken zonder de hoge tweepersoonstoeslag? zie uitleg..

overal vind ik wel voordelige hotels, altijd moet ik 2x zoveel betalen in m'n eentje. is dit normaal?
bestaan er voordeliger regelingen?
ik wel best wel iets extra's betalen, maar ik moet overal voor twee betalen. dit vind ik niet 'logisch'.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
11.4K

Het beste antwoord

Het is normaal in die zin, dat de kamer toch moet worden schoongemaakt en je licht en verwarming gebruikt. Ook eet je maar alleen en dat vindt een hotel vaak niet interessant. Maar aan de andere kant, je gebruikt maar één bed en één handdoek en je doucht ook maar één keer. Probeer eens te boeken via hotelkamerveiling.nl . Daar kan je vaak voor een prikkie een kamer krijgen die bedoeld is voor 2 personen, maar als je alleen gaat ben je toch goedkoop uit. Veel Bed en Breakfasts hebben ook eenpersoonskamers. Kijk maar eens op bedenbreakfastnederland of vraag de plaatselijke VVV/toeristenbureaus om tips. Dat kan van eenvoudige tot heel luxe kamers. Op Voordeeluitjes.nl zijn ook vaak aanbiedingen zonder toeslag . Zij hebben zelfs speciaal geselecteerde hotels op de site staan die geen toeslag rekenen. Ik weet ook dat hotel Bellevue in Egmond aan Zee en het Wapen van Exloo geen toeslag rekenden toen ik daar eens alleen was. Het is ook nog wel eens mogelijk in voorseizoen en naseizoen gewoon te onderhandelen met een eigenaar van een klein hotel. Voor het buitenland, er zijn speciale reisgidsen met een icoontje per reis. Als je dat icoontje ziet betaal je geen toeslag. Vraag maar eens op een reisbureau.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kijk een op hotelbon.
Met de hoteljaarkaart kun je voordelig overnachten overal in europa en kost het volgens mijn weten geen toeslag.
Proberen waard om info te bekijken op de hotelbon site.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeie tip, ga ik uitzoeken.
moet wel vor 40 euro zo'n bon aanschaffen.
j5m
12 jaar geleden
Ja dat klopt maar deze is wel het hele jaar geldig.
Dacht dat voor de jaarkaart 55 euro was maar als je nieuw bent krijg je er geloof ik ook nog een gratis bon van 10 euro maar die van mij is alweer enkele jaren terug en er is al diverse keren gebruik van gemaakt.
Met name in Duitsland.
Krijgt eenmaal per een boek waar diverse hotels in staan en je kunt ten alle tijden de site bezoeken die 4 maal per jaar wordt aangepast (jaargetijde)
Uitzoeken wat voor jou van toepassing is.
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb even gezocht po hotelbon, helaas:
de voorwaarden, FAQ:
.....
16. Kun je ook met één persoon gebruik maken van een Hotelbon Voucher / Jaarkaart?
In sommige hotels kunt u met één persoon gebruik maken van een Hotelbon Voucher / Jaarkaart. Houdt u er rekening mee dat u per nacht een toeslag moet betalen, maar u hoeft uiteraard maar voor één persoon ontbijt + diner te betalen.
17. Mag ik met 1 Hotelbon Voucher overnachten in verschillende hotels.
Nee, één Hotelbon Voucher is uitsluitend geldig voor 3 aaneengesloten overnachtingen in één hotel naar keuze. Zie voor meer informatie de spelregels achter in de Hotelgids en onder de Algemene Voorwaarden (spelregel 3).
j5m
12 jaar geleden
Dat is jammer had jou graag willen helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tuurlijk, dankjewel.
inmiddels heb ik 25 km verderop een overnachting gevonden.
met ontbijt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat vindt je eigenlijk een redelijke prijs?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dacht aan 20 tot 25,00 euro
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is wel heel goedkoop en zal moeilijk worden wil je een beetje een redelijk hotel kunnen vinden of je moet het via vakantieveiling.nl doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor een nachtje ven slapen vind ik zo'n bedrag meeer dan genoeg. zelfs bij vakantieveiling kom ik niet veel verder.
jammer dat er geen 1pers tarieven zijn oid
Vaak wordt er ook een één persoonsgebruik tarief aangeboden, dan betaal je iets minder maar vaak is dat maar enkele euro's verschil.

Ik vind ook niet dat je kunt zeggen dat je het dubbele betaalt. Een hotel zelf zal een kamer zelden in een per persoon tarief aanbieden maar altijd een kamerprijs met hooguit een kleine reductie bij één persoon gebruik.
Je gebruikt bij één persoon de kamer net zo in zijn geheel op de handdoek, 1x ontbijt en één bed (indien aparte bedden) na. Maar de ruimte gebruik je wel volledig, ze kunnen de helft van wat jij niet verbruikt nu eenmaal ook niet verkopen aan een ander.

Er wordt vaak wel een per persoon tarief aangegeven. Maar dit zijn vooral reisbureaus en van die websites die hotels goedkoop aanbieden die dat doen, maar als je dan verder kijkt dan is het altijd een tarief bij verblijf van 2 personen, en dat kan ook niet anders want hotels zelf doen daar niet aan mee tenzij het op "indeling" is. Maar ja, over het algemeen wil je ook niet je kamer delen met een totaal vreemde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank voor je antwoord. idd, het verschil is klein.
tarieven zijn gebaseerd op 2-pers. gebruik.
de helft van de reguliere prijs plus
een 1-persoonstoeslag van 10 of 15,00 euro zou niet misstaan.
wat Anieksie zegt, onderhandelen met de eigenaar, dat is de moeite van het proberen waard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en een plus voor je antwoord.
Ik vind het niet normaal dat je als alleengaande voor 2-personen moet betalen, maar het wordt wel regelmatig gedaan. Niet sympathiek.
Wel vind ik het te verdedigen dat je een kleine toeslag betaalt, omdat de kamer ook moet worden schoongemaakt ect.
Daarbij komt dat er in het algemeen weinig eenpersoonskamers in hotels zijn. Meestal zitten ze ongunstig in een hoekje of naast de lift.

Maar: goed nieuws: ze bestaan hoor Eleo, hotels die geen 1-persoonstoeslag rekenen.. kijk bij de link.
En dat mag ook wel, want er komen steeds meer alleengaanden, die ook op reis willen.

http://www.voordeeluitjes.nl/Search/Result/Action/462_Geen_eenpersoonstoeslag

http://www.weekendarrangement.nl/aanbod/wellness/arrangement/252/hampshire-inn-mooi-veluwe/stomend-sauna-arrangement.html