Hoe werkt de metro in londen?

Ik ga binnen kort een dag naar londen. Maar het lijkt me handig om met de Underground te reizen in Londen. Welk kaartje kan ik dan het beste nemen?

Ik wil graag vanaf het vliegveld met de underground...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2.5K

Het beste antwoord

Ik neem altijd een off-peak-travelcard. Die kan je pas kopen na half 10, maar het scheelt zoveel geld.
Ik weet niet naar welk vliegveld je vliegt, maar als je naar Heathrow gaat, heb je 6 zones nodig, en een off-peak-card kost dan 8 pond. Terwijl je voor een enkeltje anders al 5 pond betaalt om alleen naar de stad te komen. Als je een off-peak-card koopt, kan je (eenmaal na half 10) de hele dag de metro in en uit (bus enzo ook, volgens mij, maar die neem ik niet vaak) en het kost je dan niets extra. Je hebt een dagkaart en die blijft de hele dag geldig.
Als je gewoon al een klein stukje met de metro wil doen, is een enkeltje al 4 pond, dus je hebt de kosten voor de dagkaart er heel snel uit, en je hoeft niet steeds in de rij te staan.

Mocht je reizen met jonge mensen (of ben je zelf een jong mens) vraag dan even naar de korting, ik was eens met mijn nichtje in Londen en die kreeg met 15 of 16 gewoon nog korting op het OV...

Als je een creditcard hebt kan je daar je kaartje mee in een automaat kopen. Je moet dan wel de pincode invoeren, als je die hebt op je creditcard. Verder kan je in Londen ook overal heel makkelijk met je creditcard betalen, het is zo normaal als bij ons pinnen!

Veel plezier!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het beste kun je een soort 'allround' kaart kopen. Deze zijn geldig in de metro maar ook in de bus. Het is veel voordeliger en je kunt met 1 kaart overal rijzen.

Ik weet niet meer hoe het heet, maar ze zullen je het vast wel kunnen vertellen op de luchthaven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je hierop al veel kunt vinden,
de metro in londen werkt niet zo moeilijk, kleur kijken en stations tellen
12 jaar geleden
Londen heeft de Oyster-card. Die werkt precies zo als de Nederlandse OV-chipkaart. Je kan hem kopen aan de balie in de grotere metrostations.
Bij de metro moet je zowel in- als uitchecken om het tarief te bepalen. Bij de bus check je alleen in (dus vast tarief per rit). De Oystercard topt vanzelf af tot het dagtarief: dus bij meerdere ritjes betaal je nooit meer dan een dagkaart.
Utrecht