Hoe regel ik het gemakkelijkst een visum voor Cuba?

Ik ga over 2 weken naar Cuba en moet nog een visum regelen. Ik kwam er vandaag achter dat je die bij het consulaat in Rotterdam kunt halen op werkdagen tussen 9:00 en 13:00. Daar heb ik helaas weinig tot geen tijd voor. Ik heb naar hen gebeld, maar ze waren erg vaag over de alternatieven. Weet iemand of er alternatieven zijn? Kan ik bijvoorbeeld op Schiphol voor vertrek een visum aanschaffen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
4.5K

Het beste antwoord

Je visum kan je laten regelen door het visum buro

http://www.visum.nl/cuba-info.htm

Dit is een betrouwbare partij; Ik gebruik al jaren niets anders meer. Als je reistijd & reiskosten meeneemt zijn hun servicekosten niet zo extreem.

Toegevoegd na 8 minuten:
Leuk trouwens, Cuba is een geweldig land. Soms wel frustrerend qua vervoer (Je mag er niet meer liften, en je moet gebruik maken van het vervoer dat door de staat voor toeristen geregeld is. Autoverhuur gata nog niet vlekkeloos). Maar mooi land. Fototje van mijn trip 2 jaar geleden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik heb deze website gevonden http://www.cubaonline.nl en ik las op een Amerikaanse pagina dat je van te voren voor de eerste nacht je hotel gereserveerd moet hebben. Slaap je prive ergens, dan moeten die mensen ook van te voren teostemming hebben gekregen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je via een toeroperator geboekt had, dan hadden zij het geregeld.

Een alternatief is het aanschaffen van een Cuba visum via internet.
Ik zie toevallig dat er nog één te koop is op marktplaats (zie bron).

Voordat iedereen nu meteen begint met minnen, visa voor Cuba worden niet gestempeld in een paspoort, het zijn losse briefjes die je bij je paspoort moet tonen (zie afbeelding). Het gebeurt wel eens dat mensen er wat over hebben en die worden online te koop aangeboden.

Daarnaast weet ik dat ze vorig jaar nog te koop waren op Schiphol bij de balie van Martinair (en ik dacht ook bij Holland International). Maar om dat zeker te weten zou je even contact op moeten nemen met Martinair of Holland International.
(Martinair stopt er aan het eind van dit jaar mee geloof ik, dus in hoeverre die ze nog hebben).

Nog even een extra tip voor in Cuba:
In Cuba geldt een identificatieplicht. Het is echter toegestaan om met een kopie van je paspoort te reizen. Aangeraden wordt dan ook om het originele paspoort in een hotelkluis te (laten) opbergen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben recent eenvoudig online een visum voor Cuba kunnen aanvragen.
Eerder moesten wij nog langs de ambassade maar nu kon het eenvoudig online en met een IDEAL betaling zelfs. Via https://e-visums.nl/cuba hebben wij het visum kunnen verkrijgen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kan het door het Cubaanse consulaat naar je huisadres laten verzenden, maar daar betaal je dan ook de hoofdprijs voor, dacht iets van €20 verzendkosten. Een betere optie is om het visum te bestellen bij https://www.cubavisa.nl. Bij hen betaal je voor het visum slechts €25. Het visum wordt dan de volgende dag aan huis bezorgd.
Verder heb ik geen idee of je het visum kunt kopen op Schiphol, je loopt dan het risico dat het daar niet verkrijgbaar is.