Is de kans groter dat je een vliegtuig ongeluk overleeft als die neerstort op water of op vaste land?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
2.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet in ieder geval niet denken dat je op water minder hard terecht komt dan op land. Denk maar eens aan een verkeerde landing vanaf de 'hoge' duikplank. Die is een meter of 3...

Antwoorden (1)

Als een vliegtuig echt neerstort zal je bij beide gevallen het ongeluk niet, of heel zelden overleven.

Echter, als een vliegtuig een noodlanding maakt die succesvol uitgevoerd wordt is het een heel ander verhaal.

Alles heeft te maken met de situatie waarin iets gebeurd. Denk hierbij aan een noodlanding op zee waar veel roofdieren zitten en een woeste zee is, of een noodlanding in een oorlogsgebied.

De kans dat de hulpdiensten eerder ter plaatste zijn zal groter zijn bij een noodlanding op het land, dus in die zin heb je op het land een grotere kans van snelle hulp, en dus een grotere overlevingskans.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daarnaast is de kans op verbranding door de kerosine op land weer groter, en verdrinking op zee.
Zoals Azolian ook schrijft, heeft het te maken met de situatie, in zee ben je beter af als je vlak voor de kust van b.v. Rome terecht komt, en slechter af als je in de bergen van Nepal neerstort.