Is het normaal als er op een vliegtuig, ducktape op de vleugels is geplakt? Er zaten stukjes tape op de kant waar de vleugels vastzitten , waarom?

Toen we het vliegtuig instapte zag je ducktape op de vleugels, het leek wel of ze dachten dat daardoor die vleugel vast blijft zitten:P
Maar het was wel even slikken toen je dat zag, waarvoor dient dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
4K

Het beste antwoord

Het gaat hier waarschijnlijk om speed tape (zie http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_tape ), dat alleen met toestemming mag worden toegepast voor kleine reparaties. Dus het zal echt niet zo zijn dat het vliegtuig door de tape bij elkaar gehouden werd, daar is het ook niet sterk genoeg voor.
gvrox
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snap ook wel dat het natuurlijk niet sterk genoeg is:P

Andere antwoorden (2)

Ik heb op discovery eens gezien dat ze dat doen om bepaalde sensoren te beschermen met schoonmaak, vroeger werd daar neutrale voor gebruikt maar nadat er een vliegtuig neer gestort was omdat ze de plakband vergeten waren te verwijderen zijn ze overgestapt naar opvallende tape. Misschien dat je dat gezien hebt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vertelt niet, om welk vliegtuigtype het hier gaat.

Maar als het een vliegtuig met noodluiken boven de vleugels was (dus géén deuren, maar van die luiken, die eruit getild moeten worden bij een noodsituatie), dan heb je waarschijnlijk de vluchtwegmarkering gezien. De mensen moeten nl. van de voorkant naar de achterkant van de vleugel lopen, en er dan via de flaps ( die helemaal 'uit' staan na een landing) van de vleugel afglijden.

(Je zóú ook van de voorkant van de vleugel af kunnen springen, maar dat is behoorlijk hoog, dus zouden veel mensen zich verwonden. (Nog meer, dan na een noodsituatie tóch al het geval kan zijn...)).

Vandaar dus, dat er pijlen op de vleugel staan, welke kant je opmoet.