Kun je een week naar New York met aantekening op justitieel document?

Wie weet of je een week naar New York kan als je een aantekening krijgt in je justitieel document voor winkeldiefstal? Zo ja, hoe kun je dat het beste aanpakken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2.6K

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk is dit wel mogelijk mits je het vermeldt als ernaar wordt gevraagd. Als er niet naar wordt gevraagd hoef je ook niets op te geven.

Je vraagt eerst een ESTA verklaring aan. Als die wordt goedgekeurd betekent dit niet dat je het land automatisch in mag. Je kunt dan wel naar New York vliegen en bij de Douane bepalen ze of je wordt toegelaten.

Toegevoegd na 6 minuten:
Bij de ESTA aanvraag is er een vraag waarop je Nee zou moeten kunnen antwoorden:

"Bent u ooit aangehouden of veroordeeld wegens een overtreding of misdrijf waarbij sprake was van een moreel schandelijke daad of een overtreding met betrekking tot een verboden stof; of aangehouden of veroordeeld voor twee of meer overtredingen waarvoor het gezamenlijke vonnis vijf jaar of meer gevangenisstraf bedroeg; of bent u handelaar in verdovende middelen geweest; of zoekt u toegang tot de Verenigde Staten om u daar in te laten met criminele of immorele activiteiten? * Bent u ooit aangehouden of veroordeeld wegens een overtreding of misdrijf waarbij sprake was van een moreel schandelijke daad of een overtreding met betrekking tot een verboden stof; of aangehouden of veroordeeld voor twee of meer overtredingen waarvoor het gezamenlijke vonnis vijf jaar of meer gevangenisstraf bedroeg; of bent u handelaar in verdovende middelen geweest; of zoekt u toegang tot de Verenigde Staten om u daar in te laten met criminele of immorele activiteiten?"

Volgens de door jou opgegeven beknopte informatie denk ik dat dit geen probleem zou zijn.

Toegevoegd na 1 dag:
M.i. staat "moreel schandelijke daad" voor zwaardere overtredingen dan één keer winkeldiefstal waarvoor je een aantekening hebt gehad. Er wordt namelijk al onderscheid gemaakt als je meer dan twee overtredingen hebt begaan waarvoor je 5 jaar of meer gevangenisstraf hebt gekregen.

MEer informatie over strafblad en toegang tot de USA kan je vinden op bijgaand forum AllesAmerika.com (in de bron).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je op esta nee invult, loop je dus het risico bij de grens niet toegelaten te worden. Ik vind persoonlijk dat winkeldiefstal niet mag en dus een " moreel schandelijke daad" zou kunnen zijn...???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je nee invult loop je zeker het risico niet te worden toegelaten. Dergelijke overtredingen hebben over het algemeen betrekking op gedrag dat inherent verachtelijk, walgelijk of verderfelijk is en in strijd met de aanvaarde regels van moraliteit en de gebruikelijke verplichtingen ten aanzien van personen of de gemeenschap. Met betrekking tot de uitvoering van de Immigration and Nationality Act zijn er factoren, zoals de leeftijd van de overtreder of wanneer het feit gepleegd werd, die invloed kunnen hebben op de beoordeling of een overtreding die als een misdaad of als een moreel schandelijke daad wordt opgevat.
Voor meer informatie, zie § 212(a)(2) van de Immigration and Nationality Act, 8 U.S.C. § 1182 (a)(2), § 101(a)(43) van de Immigration and Nationality Act, 8 U.S.C. § 1101(a)(43) en overeenkomstige regelingen in de Code of Federal Regulations.