Wat wel/niet doen en zijn er gevaarlijke insecten in Polen?

Binnenkort ga ik voor een uitwisselings project via school naar Polen, samen met wat anderen (ik zit in de VLIB, Voor Leerlingen In Benoemingsprocedure, een activiteit op school). Kan je in Polen het water uit de kraan drinken?
Zijn er insecten die gevaarlijk zijn?
Zijn er behalve de normale standaard regels zoals in Nederland ook andere regels in Polen? (ik ben 15)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2.3K

Het beste antwoord

Water uit de kraan, wordt afgeraden. Als er niks anders is, moet je het eerst koken.
Veder heerst er geen malaria. (dus geen gevaarlijke mug) Andere gevaarlijke insecten zijn er niet.
Het is ook een aanrader om je te laten vaccineren. (zie link).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Buiten de steden en vooral in bosrijke gebieden zijn er teken. Deze kunnen eventueel de ziekte van lyme overdragen. Neem dus een tekenpincet mee en een anti insectenmiddel met 30% deet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, aanvulling: deze teken zijn er ook in nederland natuurlijk