Welke oude stadjes en dorpen in Duitsland zijn de moeite waard om te bezoeken?

Volgende week ga ik met een vriend met de trein en bus erop uit om Duitsland te bezoeken. Het is gebleken, dat Duitsland rijk is aan mooie oude stadjes en dorpen. We hebben al verschillende bezocht, waar men lekker kan slenteren. Maar we hebben lang niet alle gehad.

Toegevoegd na 4 dagen:
Na 15 antwoorden, waarvoor hartelijk dank, zal ik zelf ook nog wat noemen:
Bamberg
Blankenburg
Bodenwerder
Bredstedt
Bremen
Buxtehude
Celle
Dinkelsbühl
Friedrichstadt
Gersfeld (Rhön)
Goslar
Hameln
Hann. Münden
Heidelberg
Herrenberg
Horb
Hude
Husum
Korbach
Lemgo
Lingen
Lohr
Lübbenau
Michelstadt
Miltenberg
Norddorf (Amrum)
Bad Münstereifel
Nieblum (Föhr)
Kurort Oybin
Papenburg
Polle (bij Bodenwerder)
Quedlinburg
Salzwedel
Sangerhausen
Spiekeroog (dorp op gelijknamig eiland)
Stade
Tecklenburg
Wernigerode
Bad Wimpfen
Würzburg
Xanten
Wyk auf Föhr

12 jaar geleden
in: Vakantie
5.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef je nu zelf antwoord op je eigen vraag, of hoe moet ik dat zien?
corzijlstra
12 jaar geleden
Op die manier kunnen we elkaar helpen aan leuke interessante Duitse plaatsen. Jullie helpen mij en ik help jullie. Daar is toch niks mis mee?

Antwoorden (14)

Dan zou ik je aanraden een bezoek te brengen aan het Moezelgebied, daarin stikt het van de leuke, gezellige, oude plaatsjes, zoals bijv. Trier en Koblenz.
ook zijn er vele oude kasteeltjes te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beieren - AltOtting
Dusseldorf
NRW Munster
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Traben Trarbach, Bernkastel, Ladenburg, Munster en heel mooi is Spyer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Monschau,
wel erg toeristisch, maar dat is niet zonder reden natuurlijk!

Toegevoegd na 50 seconden:
Titisee, zelfde verhaal , erg druk en toeristisch maar ook wel erg gezellig. ( en vanaf titisee-neustadt kan je heel goed met de trein een bezoekje brengen aan Schaffhausen,zwitserland ( grootste waterval van europa ) )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Munster , Hameln , Luneburg Lubeck en nog meerdere stadjes die vroeger tot de Hanzesteden behoorden
12 jaar geleden
Heel veel stadjes in Duitsland zijn het bezichtigen waard.
Vooral de HANZEsteden Maar ook aan de Moezel of de Rijn, zijn bijna alle stadjes wel mooi en gezellig te bekijken.
En je.. kan in Duitsland overal lekker eten voor niet te veel geld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoog Sauerland, daar heb je nog Alt steden, zo worden ze genoemd, Soest is een Alt stad, Arnsberg ook en er zijn daar nog veel meer Alt stadjes, bij de v.v.v. kun je alle informatie krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Monschau en Keulen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bad Bentheim ! via de A1 richtung OSNABRUCK
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het stadje trier is het oudste leukste stadje van duitsland in de eivel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cochem!
Onder het wakend oog van de laatgotische Reichsburg ligt de oude stadswijk met haar middeleeuwse pleinen en liefdevol gerestaureerde vakwerkhuizen, meesterwerkjes van de Moezellandse architectuur. In de loop van de 2000-jarige geschiedenis is in en om Cochem niet alleen bezienswaardige bouwkunst, maar ook een levendige traditie rondom folklore en wijn ontstaan.

De 1000 jaar oude Reichsburg is het herkenningsteken van Cochem Duitsland. De historische Senfmühle (rond 1810) is een van de laatste mosterdmolens in Europa. Bezienswaardig zijn ook het marktplein met het barokke raadhuis en de Martins-Brunnen, de kerk St. Martin en het voormalige kapucijnerklooster (nu cultuurcentrum) en delen van de oude stadsmuur met de historische stadspoorten Enderttor, Mäusetor en Balduinstor.

Ik ben er al vaak geweest en nog geraak ik niet uitgekeken op de pracht van deze streek. Je kan ook met een boot naar andere dorpen, heel leuk om te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rothenburg ob der Tauber in Beieren, een middeleeuws stadje. Is echt de moeite waard een keer te bezichtigen. Ben er zelf ooit met mijn ouders geweest. Rothenburg ligt aan de "Romantische Strasse".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verbaasd me dat het er nog niet bijstaat. Regensberg is de enige grote Duitse stad waarvan het Middeleeuwse centrum nog overeind staat. Staat op de werelderfgoedlist van de Unesco. Nog een Unesco hotspot is Potsdam (Vlakbij Berlijn)
IK vond het centrum van Munchen met zijn markt ook erg gezellig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
corzijlstra
12 jaar geleden
Het is Regensburg en niet Regensberg.
Passau is een heel mooi stadje waar je lekker kan winkelen en het oude centrum kunt bezoeken. Ook kun je een kijkje nemen waar de rivieren de donnau de linz en nog een rivier bij elkaar komen. Geeft een heel mooi effect in het water. HIer zie je 3 kleuren stromen water door elkaar heen stromen.