Wat is beste (en liefst ook goedkoopste) manier om vanuit Lissabon naar Sintra te reizen voor een dagje cultuursnuiven?

Graag antwoord van Portugalkenners/ervaringsdeskunigen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K

Het beste antwoord

Koop een lisboa kaart en je kunt ermee (hopelijk nog steeds) met de trein naar sintra reizen. Kost je niets behalve de lisboa kaart. Vraag het even voor de zekerheid na. Want mijn gegevens stammen nog uit 2008. Toen mocht je met het openbaar vervoer reizen met de kaart en musea bezoeken de meeste gratis en ook naar estoril/ sintra reizen met deze kaart.

Toegevoegd na 10 minuten:
Vond dit nog
Trouwens NS weet helemaal niets van het openbaar vervoer van Lissabon. Dan moet je bij de het nationaal portugese spoorwegen zijn. Deze heet de CP.

Het is ongeveer een uurtje reizen vanaf lissabon

Vond dit nog

Mocht je naar Lissabon gaan dan is het aan te raden de Lisboa Card te kopen. Deze kaart koop je voor 24, 48 of 72 uur, waarmee je gratis van het openbaar vervoer kunt gebruik maken en op andere plekken in de stad interessante kortingen krijgt.

In Lissabon zelf betaal je niets voor de metro, de bus, de bekende trams of de Elevadores. Daarnaast kun je ook gratis met de trein op de lijnen Cascais en Sintra. In 26 bezienswaardigheden mag je gratis naar binnen, bijvoorbeeld het Mosteiro dos Jerónimus, het Queluz paleis of het Chiado museum. Op veel andere plekken krijg je korting die kan oplopen tot 50%. De kosten van de kaart heb je er dus in no time uit (als je tenminste van plan was wat cultuur te snuiven). De kosten zijn respectievelijk €16,-/€27,-/€33,50 voor volwassenen. Twee kinderen onder de vijf zijn gratis per volwassene. Kinderen van vijf tot elf jaar betalen €9,50/€14,-/€17,

Zou lisboa kaart alleen kopen als je ook musea gaat bezoeken in Lissabon. Anders kun je beter een OV dagkaart kopen en apart een treinkaartje. Die waren maar een paar euro naar Sintra.

Toegevoegd na 7 uur:
Kijk ook even bij bron ik heb 2 nieuwe linken toegevoegd.

Hier vind je gratis reisgidsen.

En geen dank hoor. Daarvoor komen wij op goeievraag.nl
om mensen te helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor dit mooie en uitgebreide antwoord! We vliegen morgen naar Portugal, ik ben heel benieuwd naar het land!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Portugese zijn hele lieve mensen. Vooral in Lissabon spreken een heel hoop Engels. Lissabon is de moeite waard,erg leuk. Je hebt wel een grote wandelconditie nodig. Veel heuvels. Maar anders pak je de tram. Overal kun je lekker en goedkoop eten.
Bij de meeste restaurantjes schuif je aan een hele grote tafel en daar word je bediend. Je zit dus met meerdere mensen aan een tafel.
Mijn vriend heeft wel een keertje vis opgediend gekregen waar de haak nog in de bek zat. Dus als je vis eet,hou hier rekening mee.
Een tip als je van wijn houdt. De witte JP wijn is erg lekker. Maar misschien vind je het niets. En natuurlijk de garotte (denk aan garage van otto) dat is een espresso met melk of de bica (behoorlijk sterke koffie) Kijk ook even op zoover punt nl voor tips. Kijk hier even
http://www.zoover.nl/portugal/costa-de-lisboa/lissabon/beoordelingen Een hele fijne vakantie gewenst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel, ook voor de tip met de vis! Ik twijfelde al of ik vis moet gaan eten daar, ben een beetje bang dat ik me verslik in graten of dat de vis middelmatig bereid wordt of, of... Wat het wandelen betreft, dat zit denk ik wel goed: ik sport 2 keer per week buitenshuis en fiets 2 keer per week een paar km per x op de hometrainer. Op de sportschool heb ik ook nog een parcours afgelegd op de loopband, zodat ik wat sterkere kuiten krijg. Wel gaan we rustig aan doen vanwege de warmte, maar ook omdat ik (stabiel) hartpatiënt ben. Dus heel veel water drinken, rustig lopen, en de tram (28!) pakken als het even kan. Wijn mag ik helaas niet drinken (helemaal geen alcohol, overigens), omdat ik antistollingsmedicatie gebruik. Maar met water en af en toe een colaatje is het vast ook goed vertoeven! Dank je wel, ik ben je bijzonder dankbaar voor je tips!

Andere antwoorden (1)

Het is al enige tijd geleden, maar ik ben ooit met de trein vanuit Lissabon naar Estoril gereisd , en die trein had volgens mij als eindbestemming Sintra. Naar Estoril duurde ong. 35/40 min, dus naar Sintra zal het waarschijnlijk een uurtje zijn.
Ik neem aan, dat de NS je verder kan helpen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt!