waarom zie je veel Nederlandse vlaggen in Amerika, en wat betekent dit?

De vlaggen zijn rood, wit, blauw, maar heeft verder niks met Nederland te maken denk ik.. Heeft iemand een idee?

Toegevoegd na 47 minuten:
Ik bedoel rood wit blauwe vlaggen naar de kant van de weg. Soms staat er ook Welcome op..

Ik heb ze bijvoorbeeld gezien in California, Arizona, Utah en Nevada..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
5.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedoel je op een speciale plek (new york bv)? Of in het algemeen? New york in op zich logisch omdat dit ooit van Nederland was. (vandaar ook veel straatnamen met nederlandse namen) Als je het hebt over heel america, dan weet ik het niet...
Cryofiel
12 jaar geleden
Brooklyn is ook door Nederlanders gesticht. Oorspronkelijk heette het Breukelen, maar dat konden de Engelstaligen niet uitspreken.

Het beste antwoord

Je ziet ze in Amerika, je ziet ze in Canada net zo goed. Het zijn vlaggen van (voormalige) Nederlandse emigranten die trots zijn op hun afkomst.

In tegenstelling tot Nederland waar het bijna verboden is om zomaar de vlag uit te hangen, is dat in deze landen veel gebruikelijker. Let maar eens op: overal en nergens wappert hun nationale vlag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Misschien bedoel je New York? New York was namelijk vroeger van Nederland en is toen geruild tegen Suriname en 1 dollar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar manhattan voor 60 gulden is ook niet bepaald een slechte deal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik bedoel rood wit blauwe vlaggen naar de kant van de weg. Soms staat er ook Welcome op..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Domste deal ooit en als we new york niet hadden verkocht dan was nederland denk ik gewoon een wereld taal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja een gulden,.. als dat geen sterke munt was.!