Ik heb daar een half jaar vertoeft, ook in de "wintermaanden". Het is dan inderdaad niet koud, maar verwacht geen zomers weer. Sowieso het hele jaar door een krachtige zeewind.

In de hete maanden is dat heerlijk, maar in november t/m februari kan het erg fris aanvoelen. Het is erg snel donker, dus de temperatuur zakt ook als een baksteen in de avonduren.

Ik heb zelfs eens eind november 's ochtends vroeg de ramen moeten krabben, althans een dun laagje ijs moeten verwijderen.
Als je gaat voor overwinteren in de zon, dan kom je bedrogen uit in november. Ben je geen zonaanbidder, dan is het prima te doen in november. Meestal een heerlijk zonnetje en doorgaans hoef je geen jas aan.

Tenzij je naar het Troodos gebied gaat, daar kan je zelfs skieën in die periodes. (eind nov-dec-jan)

Maar denk wel aan 1 ding: Er is echt geen moer meer te doen daar in november. Barretjes, kroegjes, discotheken, veel winkels, allemaal gesloten. En dan doel ik op het Griekse gedeelte en het toeristische Turkse gedeelte.
Alleen in Nicosia (Griekse gedeelte) zal je nog wel kunnen winkelen. Maar doorgaans, erg doods.

Het Turkse gedeelte is een stuk armoediger, maar als je veel geschiedenis wil zien is Famagusta (het toegankelijke gedeelte) erg mooi om daar te wandelen o.i.d.

En in november, in het Griekse gedeelte, wordt je knettergek van alle kerstversieringen en kerstliedjes op Griekse wijze gezongen. Maar ja, dat is puur mijn mening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@pse Hoe je het ook went of keert, er is doorgaans altijd een windje aanwezig op Cyprus. Dat krachtige wat ik schreef in mijn antwoord, dat is inderdaad niet altijd van toepassing. Ik wilde er mee aangeven dat dit behoorlijke invloed kan hebben op het weer. Ik vond het met die hoge temperaturen heerlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, niet meer. Heb er een half jaar gewoond ivm werk.
Dan heb je een mooie zomer meegemaakt daar! Enne de beste keuze Paphos. Mijns inziens de beste locatie voor vakantie. Wel erg Engels gericht, maarja dat is zowat het hele eiland ;-)

Andere antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maand - November
Gemiddelde dagtemp. - 22
Gemiddelde nachttemp. - 14
Zonuren per dag - 6
Dagen neerslag per maand - 5
Temp. zeewater in °C - 22
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb in november 28 graden en zonnig weer meegemaakt maar ook 22 graden met redelijk straffe wind. Op http://www.klimaatinfo.nl/cyprus/ kun je per plaats zien wat voor weer je in november op Cyprus kunt verwachten