Heeft ter iemand ervaring met het leven in een klooster?

Ik heb wel eens gehoord dat je een paar dagen in een klooster kunt verblijven als een soort rustvakantie en zou dat wel willen meemaken. Kan iemand mij vertellen hoe dat is of heeft er iemand een advies welk klooster ik dan wel of juist niet moet kiezen?

Mag ik daar als niet gelovige meid wel naartoe? Is het een leuk/goed idee voor mij om dat te doen? Of zijn ze heel streng, is het supersaai en moet je de hele dag bidden?

Iemand nog speciale tips?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja ik heb daar ervaring mee. Ben ooit drie dagen in retraitre geweest. Gewoon even drie dagen pure rust. Zonder alle luxe om je heen en zonder mobiel. Heerlijk is dat. En je mag daar als niet gelovige ook gewoon heen. Het is er helemaal niet streng of saai. De mensen zijn erg aardig en hoeft niks, mag wel van alles. Kijk hier maar eens:http://www.leonardushoeve.nl/ Toegevoegd na 3 minuten: En al die spirituele zaken, daar hoef je niet aan mee te doen. Ik heb daar lekker gelezen, rondgewandeld, geschilderd enz. Je eten staat klaar en als je wilt wordt je gewekt. Oh ja, ze hebben wel heerlijke ajurvedische massage.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100