Hoeveel mag je in België te hard rijden voordat je een bekeuring kan krijgen?

Op de snelweg waar je 100 of 120 mag.
In Nederland is de marge 7 km.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Het beste antwoord

Die duidelijkheid moet er komen omdat de lokale politie tot nog toe zelf de 'foutmarge' mocht instellen tussen 6,7 of 9 kilometer per uur. Die marge wordt nu steeds op 7 kilometer per uur gezet, behalve op de autostrade. Simpel gezegd; in een zone 50 zal de flits pas afgaan als je 7 km/u te snel rijdt (57 km/u). Idem voor een zone 70 (77 km/u) en zone 30 (37 km/u). Op de autostrade wordt de marge iets opgetrokken, want daar zal je pas tegen de lamp lopen vanaf 129 km/u.
fremar
6 jaar geleden
fremar
6 jaar geleden
Waarom stel je dan de vraag als je zelf kan gglen...