Wat zijn hele mooie plekken om te duiken in Europa?

Ik heb mijn duikbrevet gehaald en nu wil ik volgend jaar zomer gaan duiken,uiteraard heb ik geen geld voor Australie of een of ander tropisch eiland,dus moet ik het in europa houden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Ik heb gedoken in Mexico, Egypte en Rhodos (Griekenland).

Omdat je aangeeft dat je niet gek veel geld uit wilt geven valt Mexico (als je het mij vraagt de mooiste bestemming) af, Rhodos was echt waardeloos, dus ik zou je Egypte aanraken. Veel mooier wordt het echt niet, en Egypte kan al voor nog minder dan €500 per week!

In Europa is Kroatië misschien wel aan te raden, hoewel ik daar zelf nooit heb gedoken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Europa is naar verhouding een dure bestemming. De Rode zee in Egypte is een populaire Duikbestemming en de reizen daarheen zijn goedkoper dan iets in Europa
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, Het kan zelfs zo zijn, dat Indonesie goedkoper is. Dure ticket, maar daarna vele malen goedkoper
Sardinië is echt een aanrader, prachtig helder water en veel te zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duiken bij Cypres en Malta, schijnt het mooiste zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het Grevelingenmeer in ons eigen kleine kikkerlandje is heel erg mooi.

http://www.thescubaexperience.com/NL/zeeland.asp
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn baas geeft altijd duikles in Kroatië, het schijnt er heel mooi te zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
La Llosa is een onderwaterrif, dat opkomt tot een minimale diepte van 6 meter en gaat in twee terrassen, de eerste ongeveer 30 meter diep, de tweede meer dan 40 meter, naar beneden. De voorzijde van het rif loopt geleidelijk af.

Rotsen
De enorme rotsformaties voor de rots maken het onderwater landschap heel interessant.

Onderwaterwereld
Omdat deze duikplek vrij groot is kunt u hier allerlei compleet verschillende duiken doen. Het rif is beroemd vanwege de grote variëteit en rijkdom van plant- en diersoorten.

Bron: duikinfo

Buiten Europa hoeft zeker niet duur te zijn.
Op Borneo (Maleisie) heb je zeer mooie duikplekken.
Ticket is misschien wat duurder maar dat compenseer je weer met de kosten daar!