Hoe reis ik het beste naar Šiauliai (Litouwen)?

Ik ga misschien naar Litouwen. Eerste bestemming zal Šiauliai zijn.

Hoe kom ik daar het beste?

Ik zie dat Šiauliai een vliegveld heeft: Šiauliai International Airport. Ik vind echter geen enkele vlucht die daarheen gaat, ook niet via een omweg.

Ik vind wel vluchten naar Vilnius, Kaunas, en Riga.
--  Vilnius heeft een direkte treinverbinding naar Šiauliai.
--  Kaunas ook, maar de treinreis duurt langer.
--  Riga ligt zelfs dichterbij Šiauliai dan Vilnius, maar ik kan
   geen trein vinden die van Riga naar Šiauliai rijdt.

Hoe kom ik nu het beste naar Šiauliai?
--  Bestaan er toch vluchten daarheen?
--  Zo niet, hoe kom ik van vliegveld Vilnius naar het
    treinstation?
--  Alternatief: rijdt er een trein van Riga naar Šiauliai?

Zie ook http://www.goeievraag.nl/vraag/Cryo.218497 en http://www.goeievraag.nl/vraag/Cryo.220916 .

Toegevoegd na 17 minuten:

Zoals MrTomaat aangeeft in zijn antwoord: als de bus beter is dan de trein, stap ik natuurlijk even graag in de bus.

Ook dan is de vraag: wat is de beste manier om in Šiauliai te komen?

Cryofiel
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga je geen auto meer huren of is het plan omgegooid?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toch Riga weer he... :)
Cryofiel
12 jaar geleden
@MrTomaat, auto wordt gehuurd door twee mensen die al eerder naar Litouwen gaan. Ik reis hen achterna. Hoe en wanneer de vierde persoon naar Litouwen komt, is nog niet bekend. Voor mij is nu de vraag hoe ik het beste van vliegveld X naar Šiauliai kom: met trein/bus, of mij laten ophalen door de anderen.

Het beste antwoord

Hehe ik zit al in litouwen :) . Je gaat er als Nederlander vanuit dat treinen de oplossing is, echter wordt er daar meer gebruikt van bussen ook voor hele lange reizen. Zelf heb ik eigen vervoer dus is het mij weer anders. Ik zou dus als je met de trein wil gewoon Vilnius/Kaunas pakken. Kaunas ligt iets dichterbij maar misschien is de frequentie van vertrek van treinen beter in Vilnius.

Je kan in een keer met de bus van Riga naar Siauliai dat zou sneller kunnen zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
Er rijden 6 bussen per dag van Riga naar Klaipeda die ook over Siauliai gaat.

http://www.autobusubilietai.lt/index.php?sid=7d59b00a123178554a03b813c279dc89&cl=planning&lang=1

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh en vluchten gaan er echt niet heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Goede tips! Mag ik vragen wat jij in Litouwen doet?

Andere antwoorden (2)

Hierbij de site van alle bussen in Litouwen. Werkt ook in het engels. en de informatie over hoe je van het airport in de stad komt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste en goedkoopste is met de trein van Vilnius of Kaunas naar Šiauliai. Vanaf Vilnius duurt dit zo'n 2 uur en 45 minuten. Het vliegveld in Siauliai is een militair vliegveld met een klein beetje plaatselijk verkeer, gewone vluchten komen daar niet dus zoek daar niet verder naar.

Veel plezier in Litouwen !