Hebben wij een vignet nodig als wij naar Tsjechie gaan met de auto?

Wij gaan over 2 weken naar Tsjechie vanuit amsterdam. Hebben wij een vignet nodig en krijgen wij te maken met tolwegen? Zijn er verder nog dingen waar wij op moeten letten??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

Je hebt in Tsjechië een vignet kopen, die kun je aan de grens kopen. Prijs is afhankelijk van het aantal dagen dat je er verblijft.
Naar mijn weten zijn er geen tolwegen onderweg.

Toegevoegd na 31 seconden:
Eerste keer kopen moet nodig zijn, sorry.
12 jaar geleden
Op de snelweg wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je bepaaqlde snelwegen gebruikt in tsjechie dan moet je een sticker kopen
daar kras je de datum op aan van de aankoop en die is dan meestal geldig voor de periode dat je hem koopt

dacht bv 10 dagen of 1 jaar

gebruik je geen snelwegen dan heb je geen vignet nodig maar de prijs van een vignet kost je niet de kop

ben zelf buschauffeur en kom er regelmatig

de poortjes op de snelweg zijn alleen voor vrachteagens en bussen zwaarder dan 3.5 ton