Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Staat er op een internationaal paspoort enkel "Europese Unie" en"Belgisch Koninkrijk" op vermeld ?

Ik had een internationaal paspoort aangevraagd maar vind het eigenaardig dat die woorden er niet op vermeld staan. Dit paspoort dient om te reizen in Japan.

14 jaar geleden
in: Vakantie
995
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is geen antwoord maar een tegenvraag: bestaan er dan ook nationale paspoorten? Ik heb altijd gedacht dat er maar één paspoort is, hier tenminste.
rubia
14 jaar geleden
Ja er bestaan nationale identiteitskaarten en internationale identiteitskaarten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In het paspoort staat voor welke landen het geschikt is. In de regel is dan 'alle bevriende mogendheden' of iets in die strekking.
Maar Europese Unie en Belgisch Koninkrijk geeft aan waar je vandaan komt.
(Lees meer...)
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb deze passage, aan de binnenkant van m'n NL paspoort:

"In naam van Hare Majesteit de koningin der Nederlanden, prinses van Oranje-Nassau enz. enz. enz., verzoekt de minister van Buitenlandse Zaken alle overheden van bevriende staten aan de houder van dit paspoort vrije en ongehinderde doorgang te verlenen alsmede alle nodige hulp en bijstand te verschaffen."

Ik neem aan dat de Belgische variant iets soortgelijks heeft. En dat lijkt me genoeg voor het officiële gedeelte waar je naar zoekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding