Als je last hebt van motion sickness in lifts en op houten vloeren, is de kans dan groot dat je ook last krijgt op een cruiseship?

Een familielid van me wil graag met me mee naar amerika, ze durft alleen niet te vliegen. Ze heeft al cursussen gedaan om ervan af te komen maar t lukt haar niet. Nu wil ze dus met een boot mee. Een cargo schip die passagiers meeneemt of een cruiseschip. Zelf heb ik last van een vorm van motion sickness. In de auto of trein geen last maar als ik in de lift moet ben ik de rest van de avond raar in mn hoofd, ook vaak in huizen met houten vloeren waar beweging in zit. Nu wil ik best mee op een boot voor haar, maar niet als dat betekent dat ik vervolgens constant beroerd ben. Heeft iemand enig idee hoe het "voelt" op zo'n grote boot en hoe groot de kans is dat ik last ga krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Cryofiel
12 jaar geleden
Motion sickness? ... Ooooh, je bedoelt bewegingsziekte! Oops, I apologise - you mean bewegingsziekte! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL, en ik maar denken dat deze engelse term inmiddels helemaal ingeburgerd was =)) :P
Cryofiel
12 jaar geleden
;-) En je hebt het ook al over lifts. Ook al de Engelse term. Is our taal gradually aan het changen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je elevators? Of happy vertical people transporters?

Het beste antwoord

Om naar amerika te varen ben je best even onderweg. Een schip beweegt altijd en als je al last hebt van een bewegende houten vloer ben je heel gevoelig voor beweging. Ga eens een uurtje heen en weer op de pont in amsterdam en als je je dan nog lekker voelt heb je wat houvast...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hoe groter de boot hoe minder last ik ervan heb. Alleen wel een hut zoveel mogelijk in het midden want dichter bij bak-/stuurboord is meer amplitude. En elke dag een xyzal tegen de reisziekte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kun je eerst een tochtje Engeland doen, om te voelen wat er gebeurt met je op een boot. Ze hebben soms leuke aanbiedingen
12 jaar geleden
Het is helemaal niet gezegd, dat u last van zeeziekte krijgt. Op een schip zijn de omstandigheden namelijk anders dan in een lift of op een houten vloer.

Ten eerste zijn de bewegingen op een schip vaak regelmatig. Bovendien heeft u meestal de mogelijkheid, om naar buiten te kijken.

Om zeeziekte tegen te gaan of te bestrijden, zijn er een aantal maatregelen te nemen:

Naar horizon kijken.
Hoofdbewegingen beperken.
Medicatie.

Adaptatie is de beste maatregel tegen bewegingsziekte. Vooral bij zeeziekte wordt hier gebruik van gemaakt. Bij zeeziekte treedt na een aantal dagen gewenning aan de bewegingen op. Het is een ervaring dat de liggende
houding de acute last van bewegingsziekte zo gering mogelijk maakt. Dit liggen gaat dan wel weer ten koste van een snelle adaptatie.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Ik heb verscheidene cruises gemaakt op grote schepen. Ik ben zelf niet gevoelig voor zeeziekte maar heb ook in stormweer (windkracht 10 en golfhoogte tot 9 meter) er weinig van om me heen gezien, een enkele uitzondering daargelaten.
Grote cruiseschepen hebben stabilisatoren waardoor het schip in storm vlak blijft liggen. Wel gaat het heen en weer waardoor je niet rechtuit kan lopen.
Een hut midden in het schip maakt inderdaad veel uit.