Ja en nee, tot juni 2012 hoeft een kind nog geen eigen id te hebben, maar daarna wel.

Bijschrijvingen van kinderen in het paspoort van ouder(s) blijven geldig tot 26 juni 2012. Daarna moeten kinderen een eigen reisdocument hebben. Dit is het gevolg van een wijziging van de Europese verordening die voorschrijft waaraan reisdocumenten moeten voldoen. In de gewijzigde verordening wordt het beginsel van één persoon per paspoort (1p-1p) geregeld. Geregeld wordt ook dat de invoering van het 1p-1p beginsel uiterlijk 3 jaar na de inwerkingtreding van de verordening van kracht wordt. Het 1p-1p beginsel zal op 26 juni 2012 van kracht worden. Vanaf dat moment kunnen bijschrijvingen niet meer worden aangevraagd en zijn bestaande bijschrijvingen niet meer geldig. Geldig blijft wel het document van de houder waarin de bijschrijvingen zijn geplaatst, totdat de datum geldigheid op het reisdocument is verlopen. De paspoortregelgeving zal worden aangepast in verband met het vervallen van de mogelijkheid tot bijschrijving.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat jij schrijft klopt niet,
Het zit zo als je ouders hun paspoort verlopen is waar jij bij ingeschreven staat((stond) en ze hebben geen nieuwe voor 1 juli 2011 wat al geweest is dan moet jij een id anders niet
Ceeve
12 jaar geleden
Dus jij weet het beter als de officiële kanalen, dan moet je gauw gaan solliciteren genieën kunnen ze altijd gebruiken !!
ja en nee als het van je vader of moeder is dan mag het wel maar anders niet dan moet je verplicht een id :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kind moet een id hebben als het de grens over gaat ik ben 5 jaar geleden samen met me me vrouw en kinderen waarvan de jongste toen 2 weken was naar duitsland geweest en op de terug reis controle gehad daar werd gezegd dat we voor de jongste ook een id nodig hebben omdat we naar het buitenland geweest waren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij moesten inderdaad ook een id, met pasfoto, voor mijn dochtertje maken die toen twee maanden was. De kaart is nog steeds geldig, maar inmiddels is ze onherkenbaar aangezien ze inmiddels 3 is!!! Dus ik vraag me echt af wat nou het nut ervan is...
Zodra het kind niet [meer] in een paspoort is bijgeschreven,moet het een eigen ID kaart hebben,maar een ID voor een kind is een stuk goedkoper als dat voor een volwassene.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst was het zelfs zo dat kinderen TOT 14 jaar die een ID kregen, het gratis kregen. Nu betalen ze er ook voor. Dat betekend eigenlijk dat het identiteitskaartje voor personen van 14 jaar of ouder evenveel kost als een kaart voor volwassenen.. Maargoed, in dit hele topic is nog niet gezegd hoe oud het kind is ;)
Iemand van 14, 15, 16 en 17 jaar is nog steeds een kind. Wanneer het kind geen ID HOEFT te hebben, mag het kind zonder ID de grens over. Moet het kind WEL een ID hebben, MOET het deze bij hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onder 14 jaar is een reisdocument verplicht.
Op paspoort van ouders is meestal voldoende
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alleen onder 14?
Vergeet alle voorgaande antwoorden!

Het is heel simpel.

In europa moet het kind in het paspoort van zijn ouders staan.

Buiten europa moet het kind een eigen paspoort.

Let op! in Amerika kennen ze geen ID alleen een paspoort. kom je daar als kind met een ID aanzetten word je op de volgende vlucht (zonder ouders) naar huis gezet!