We willen een rondreis door Europa maken van 3 weken, met als eindbestemming Kroatië. Wat raad je aan om zeker onderweg te bezoeken?

Toegevoegd na 9 uur:
Afgelopen jaar zijn we ook naar Kroatië geweest. We zijn toen via Duitsland, Oostenrijk en Slovenië gereisd. We willen dit jaar een andere route nemen en wat meer onderweg zien. Dus van een échte rondreis is eigenlijk geen sprake.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K

Het beste antwoord

Zoals hierboven al aangegeven is 3 weken wel erg kort, zeker als je een rondreis door heel Europa wilt.

De vraag is: hoe lang wil je in Kroatie verblijven? Wil je in totaal 3 weken rijden en daarna enkele weken in Kroatie verblijven of duurt de totale reis 3 weken.

Hoe dan ook, ik raad je eigenlijk aan om een route uit te stippelen van Nederland naar Kroatie en daarbij voornamelijk je te concentreren op Duitsland en Oostenrijk en daar onderweg verschillende mooie plekken te gaan bezoeken.
Denk hierbij eens aan het moezelgebied, waar fantastische kastelen te vinden zijn, dan verder naar het zuiden (beginnend in de buurt van Würzburg heb je de Romantische Straße, heel erg mooi (middeleeuwse dorpjes e.d.).

Vergeet vooral niet om even bij Slot Neuschwanstein aan te gaan. (zie afbeelding)

In Oostenrijk kun je dan een bezoek brengen aan Salzburg, de stad van Mozart.
Dan zou je kunnen overwegen een bezoek aan Wenen te brengen. Fantastische stad, de hele stad is ongeveer één groot openlucht museum.

In Kroatie is het eerder genoemde Zagreb zeker een aanrader, maar ook de plaatsen aan de Adriatische zee zijn erg mooi.

Mocht je dan nog tijd over hebben voor op de terugweg, dan raad ik je aan om terug via Polen te gaan, een land dat onderschat wordt, er zijn daar verschillende hele mooie gebieden (kijk eens naar de vele nationale parken die het land rijk is).

http://www.moezeldal.nl/burchten-kastelen.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Romantische_Stra%C3%9Fe
http://www.romantischestrasse.de/

http://www.cityspotters.com/oostenrijk/wenen.html

Toegevoegd na 44 minuten:
Ik zie dat je eigenlijk niet langs Duitsland/Oostenrijk wilt.

Denk dan eens aan een trip via Polen, bezoek de vele nationale parken daar, reis dan door Tsjechië. Maak hier zeker een stop in Praag, een schitterende stad.

http://www.middeneuropa.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

In drie weken?
Een rondreis door Europa?
Hoe dan?
Dat is amper genoeg voor Nederland!

Wij trekken al jaren iedere keer zeker 6 weken door een land en hebben dan nog het gevoel niet veel gezien te hebben.

Maar goed, aan te raden voor Europa:
Brussel, Berlijn, Praag, Kopenhagen, Boedapest,
Dublin, Rome, Luxemburg, Monaco, Parijs, Oslo, Kiev, Wenen, Warschau, Lissabon, Boekarest, Moskou, en... uiteindelijk in Kroatie: Zagreb.

Ik zou zeggen: reis op je gemak richting Kroatie en geniet van wat je onderweg tegen komt.
Concentreer je op Duitsland en Oostenrijk.
De afstand vanaf Nederland (Utrecht) via de kortste autoroute tot aan Zagreb in Kroatië is al ongeveer
1.300 km.
Wil je snelwegen?
Wil je rustig reizen?

http://www.kroatie-vakantie.eu/Reizen-Route-naar-Kroatie.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gent (of is het Gendt) in Vlaanderen in ieder geval, als je daar langs / door kan reisplannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Friese meren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een reis van 3 weken??? Dan zou ik onderweg zeker een toilet bezoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Frankrijk en Italie en dan Kroatie. Denk niet dat je verder komt. Je kan niet spreken van een rondreis door europa, als je maar drie weken hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drie weken? Dat is dan hopelijk een enkele reis, dat je ná die drie weken pas in Kroatië hoeft aan te komen?

Ik zou dan zelf hoogstens een omweg nemen om Rome te bezoeken. Al ga je daar dan wel gegarandeerd weer weg met het idee dat je er veel te kort geweest bent, als je al niet besluit om er de rest van je vakantie door te brengen en Kroatië te vergeten.

Ik ben zelf twee keer een week in Rome geweest, wil er zeker nog eens heen, en zal er dan minstens nog een week (zo niet twee) langer voor uittrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je eindbestemming Kroatië is kun je evt. via Slovenië gaan en daar de Grotten van Postojna in Ljubljana bezoeken, dit is echt waanzinnig mooi en enorm groot.

Bijgevoegd heb ik een link hierover en via deze site kun je nog vele andere mooie vakantiebestemmingen terugvinden.