Wat kost een weekje Polen ongeveer?

Over drie weken gaan we een weekje op vakantie naar Polen. Aangezien ik vantevoren euro's moet wisselen voor zloty's, wil ik graag weten of er hier mensen zijn die misschien ervaring hebben met dit land (voor ons wordt het de eerste keer) en een beetje een beeld hebben van wat alles kost. Het appartement hebben we al geboekt en via internet betaald en ik heb gehoord dat Polen op zich vrij goedkoop is, maar met welk bedrag moet ik ongeveer rekening houden? Omdat ik liever niet ter plaatse mijn geld wissel, wil ik zeker niet te weinig meenemen. We logeren in een appartement zoals ik al aangaf, dus ontbijt en avondeten kunnen we eventueel ook in "eigen huis" doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2.4K

Het beste antwoord

Afhankelijk van waar je gaat, stedelijk of landelijk.. Ga je met de auto of het vliegtuig?
Ben zelf vorig jaar naar Polen geweest 6 dagen weliswaar, Krakow studentenstad.. Geld van tevoren zou ik niet doen. Op vliegveld zijn vaak genoeg pintautomaten.. Ook op taxi hoef je niet te besparen, dit valt normaal gesproken wel mee..
Indicatieprijs bier tijdens uitgaan/terras: 2 euro voor halve liter.
In die 6 dagen polen was ikzelf 450 euro kwijt. Dit houdt in: Iedere dag uiteten, en ontbijt ergens op terras. Flink op stap gaan. Een dag Auswitsch bezocht en zelfs een festival bezocht. Bij die 450 euro zat ook de vlucht én het appartement inbegrepen. Tenzij je elke euro of zlotty moet omdraaien zijn er voldoende manieren om dat inderdaad te besparen.
Let wel op met openbaar drankgebruik, een boete kan oplopen van 20 tot 500 zlotty: (5-125 euro)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In Nederland wisselen is de duurste optie. je betaalt dan ongeveer 10% teveel aan wissel en transactiekosten. Pinnen in Polen is zeer goed mogelijk. Als je zelf wil koken moet je volgens mij aan €300 per persoon ruim voldoende hebben. of je moet dure excursies als raften willen boeken, dan heb je meer nodig