Als ik niet meega met een schoolreis omdat ik ziek ben, krijgen mijn ouders dan hun geld terug?

Ik zou morgen eigenlijk naar Denemarken gaan t/m donderdag. Maar ik ben echter ziek. Krijgen mijn ouders hun geld terug omdat ik niet mee ga?
Groeten,

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
5.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor donderdag kun je nog wel beter worden hoor, als je een griepje hebt. Ben je zenuwachtig? Of heb je iets ergs?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@stippel goed lezen, ik ga vanaf morgen TOT donderdag! Maar ik heb het koud, zelfs als ik naast de open haard zit, ik heb diarree, geen honger, ik kan 's nachts niet slapen en heb 39,4 graden koorts.
Groeten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, en beterschap! Balen, want het is natuurlijk een heel avontuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke bedankt iedereen, ik ben maar niet gegaan, aangezien het wel wat beter ging, maar dan zat ik de hele dag achter de TV.
En als ik natuurlijk in Denemarken ziek zou zijn geworden, dat heel vervelend zou zijn omdat ik dan niet in mijn eigen huis zou zijn en zo...
Groeten,
Niels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ik had nog een beetje koorts...

Het beste antwoord

Nee, dat zit er niet meer in. De kosten voor het schoolreisje zijn namelijk ruim tevoren allemaal al gemaakt, en scholen hebben in de regel niet de financiele ruimte om iemand die last minute - om welke reden dan ook - afzegt te compenseren. (Trouwens, erkende reisorganisaties doen dat in de regel ook niet).

Je zou wel kunnen overleggen of je de kosten die niet tevoren zijn gemaakt nog terug zou kunnen krijgen. Maar dat is vaak maar een klein deel van het bedrag. Reis, verblijf, excursies en dergelijke en vaak zelfs het eten zijn voor het overgrote deel al op voorhand betaald.

Geld terugkrijgen is eigenlijk alleen maar mogelijk als je voor er aanbetalingen gedaan moeten worden (meestal een paar maand tevoren) meedeelt dat je niet me kunt / gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat ligt meestal aan de school. Staat er niets over vermeld in eenbrief? Dan kun je waarschijnlijk je geld vergeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal toch wel? Met een bewijs van betaling krijgen ze heus hun geld wel terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan of er een annuleringsverzekering is afgesloten en wat de voorwaarden daarvan zijn. Even navragen dus op school.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ouders na school laten Bellen
En dan als ze het niet terug krijgen beetje heel boos reageren werkt vaak

Ik denk dat School er mischien wel tegen verzekerd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Normaliter niet. Alles is vooraf gereserveerd en betaald.

Maar als school coulant wil zijn, kan misschien 50% teruggekregen worden.

Je ouders kunnen zeker met school even contact opnemen. De adressen waar scholen logeren in buitenland hebben natuurlijk vaker te maken gehad met dit soort zaken. En als jij een doktersverklaring kunt overleggen gaat het misschien toch nog lukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uw school heeft zeker al de kosten moeten betalen om die reis te bestellen. Je kan niet verwachten dat de school die kosten draagt. Je medeleerlingen/-studenten kunnen ook niet opdraaien voor deze kosten. Je zal dus zelf (een groot gedeelte) moeten betalen !