Welke thee wordt er in China voornamelijk bij de maaltijd gedronken?

Ik dacht dat het venkelthee was, maar weet het niet meer precies.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
4.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor en na de maaltijd drinken de meeste Chinezen thee. Bij de maaltijd drinkt men bouillon.

Het beste antwoord

Jasmijnthee is over het algemeen het meest geliefd. Maar er wordt ook veel groene thee (Loeng tsjin-drakenbron-)
geschonken en de zwarte thee (zwarte draak ) uit Kwantoeng geschonken en gedronken.

De groene thee wordt gedroogd in de zon en de zwarte wordt eerst in de zon gedroogd en dan gebrand boven houtskool.

Toegevoegd na 19 minuten:
Als je mijn bron doorleest zal je zien dat de chinezen zelf thee altijd na de maaltijd drinken en kiezen zelf voor wijn. Wijndrinken is een sociaal gebeuren en vooral bij een maaltijd met gasten wordt er gedurende de hele maaltijd voor één soort wijn gekozen. Dit is afhankelijk van de voorkeuren en het budget. De chinese huisvrouw zl voor haar gezin meestal wat groene groenten roerbakken en er wat water bijdoen en voilà, ze geeft dan instant bouillon bij het eten bij gebrek aan bouillon als ze die niet heeft. De thee wordt over het algemeen de hele dag gedronken alleen niet tijdens het eten. Wij als westerlingen vinden dit juist vaak wel lekker. Dit is juist dorstlessend tijdens de pittige kruiden waaraan wij niet zo gewend zijn als zij en daarom wordt bij de Chinese restaurants hier wel vaak thee geschonken tijdens het eten.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op veel plaatsen in China kun je bier bestellen, maar wil je echt in stijl blijven dan drink je geen bier bij de maaltijd, maar bouillon. Voor en na de maaltijd, eigenlijk de hele dag door, drinken de meeste Chinezen thee. Vaak hebben ze een afsluitbaar glazen potje bij zich met hun favoriete theebladeren, dat ze steeds vullen met vers kokend water. De meest gebruikte theesoorten zijn groene thee en jasmijnthee, maar voor fijnproevers zijn er in gespecialiseerde theewinkels legio soorten te koop. Voor speciale gelegenheden is er rijstwijn en tegenwoordig zie je ook steeds meer wijn van druiven. Slangenwijn is vooral bestemd voor medicinale doeleinden.