Wat zijn goede tips voor als je een last minute in augustus zoekt en advertentievalkuilen wil voorkomen?

Ik zie dat er wel wat vragen over last minutes zijn gesteld en heb deze vragen gelezen. Er zijn eerder vooral tips gevraagd over zonvakanties en welke sites last minutes aanbieden.

Als je googled op Last minutes krijg je de ene "aanbieding" na de andere. Dat is niet zo moeilijk. Ik denk echter dat het gewoon advertenties zijn en helemaal geen echte last minutes. Als ik op dergelijke advertenties klik ben ik met 4 personen toch nog erg veel geld kwijt.

Zijn er mensen die veel ervaring hebben met het zoeken en boeken van last minutes en kunnen aangeven op welke manier je kunt voorkomen in een advertentievalkuil te stappen (d.w.z. eigenlijk helemaal geen goedkope aanbieding te krijgen)?

Mijn budget is maximaal 1800 euro met vier personen. Normaal gesproken kunnen we daar drie weken makkelijk van kamperen, eten en uitjes van doen. Nu wil mijn dochter liever een keer vliegen. Het idee is om zo laat mogelijk nog wat te boeken omdat de bestemming niet heel veel uitmaakt. Voor mij wel, maar ik kan het wel een weekje in een hotel uithouden met een bietje bij het zwembad ;o)

Toegevoegd na 1 minuut:
Vragen die ik gevonden heb en waar ik nog niet veel mee kon:

http://www.goeievraag.nl/vraag/goedkoopste-last-minutes-zonvakanties-reizen.59464

http://www.goeievraag.nl/vraag/last-minutes-zoek-overkoepelende-site.112632

NB. Het kan zijn dat ik natuurlijk te vroeg kijk. Ik mik op begin Augustus!

Toegevoegd na 4 minuten:
(ik neem een biertje bij het zwembad, geen bietje ;o)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wilde je al naar Rusland sturen voor een bietje bij het zwembad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien vakantieveilingen.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou mij wel leuk lijken C4th, maar helaas heeft mijn lieve puber iets anders in haar hoofd ;o) Dat biertje aan het zwembad is het enige compromis en mag ook zonder zwembad ;o))) @Marina: Dank voor je suggestie, mijn vraag gaat vooral over hoe je kunt voorkomen dat je in een advertentievalkuil loopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja met vakantieveiling moet je met bieden tot de laatste seconden in de gaten houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ah ok. Dus dat kan ook, heel lang wachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker,heb je werleens gekeken op vakantieveilingen.nl?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar nog niet gebruikt. Ben er nu op aan het kijken. De last minutes van reisaanbieders vallen wat tegen en liggen ver boven ons budget.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie op vakantieveilingen.nl alleen maar prijzen van rond de 700 euro en er staat bij "voor 2 personen".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook even gekeken,maar er staat momenteel niet veel op,maar 700,- ben ik niet tegen gekomen.
Het is een site waar je moet bieden en de hoogste bieder krijgt de vakantie waarop hij/zij geboden heeft,ook al is het hoogste bod maar 10 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kun je eigenlijk het beste een los ticket kopen op een charterbestemming en dan ter plekke een hotel gaan boeken. Als jij 's middags een hotel binnenloopt met een wens voor 7 nachten en ze hebben plek, dan heb je kans dat je daar best een leuke prijs van kunt maken.

Het beste antwoord

Ga niet voor een touroperator site. Last minutes zijn niet meer zo goedkoop.
Wat wij altijd doen is ten eerste bedenken waar je graag naar toe wil. Vervolgens zoek je een bepaalde streek uit. Google vervolgens naar huisjes, hotels e.d in die streek. Check dan niet meteen de sites die bovenaan staan, maar zoek even wat verder.
Wij hebben nog geen enkele problemen gehad om op deze manier te boeken.
Boek zowiezo de reis en de vlucht apart. Check ook verschillende data als je de reis boekt een dag later of eerder kan je euro.s schelen.
Wacht niet te lang met boeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Platje, Dus dat betekent dat je voor begin Augustus sowieso nu al zou moeten boeken? Ik had eerst het idee dat het het beste zou zijn om juist niet alvast een bestemming te willen. Maar goed, daarom stelde ik ook juist deze vraag hier! Dank voorje antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, tegenwoordig is dat niet meer zoals vroeger. Nogmaals wees creatief met google!
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel.

Andere antwoorden (2)

De allergoedkoopste manier is om met zijn vieren naar Schiphol te gaan en je daar bij de balie van een reisorganisatie te melden voor een last-minute die op die dag nog vertrekt.

Uiteraard is het makkelijker om dit met twee personen te doen dan met vier, maar op zich moet het te doen zijn.

Ik weet dat ze ook een internetsite hebben, maar daar zullen de prijzen ongetwijfeld hoger liggen dan op Schiphol zelf, omdat dit nog steeds in het voren geboekt kan worden, terwijl ze op Schiphol zelf juist de reizen verkopen die die dag nog vertrekken.

http://www.schiphol.nl/Reizigers/ReisbureauSchiphol.nl/LastMinutes.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind jouw idee wel heel erg grappig om gewoon die dag naar Schiphol te gaan. Ik zou dit zelf nooit zo snel durven, maar zou voor mij een geweldige leerervaring zijn. Heb je hier ervaring mee en zijn dit dan complete reizen inclusief hotel en appartement en zo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je hierop nog even reageren C4th?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, ik had een mooi boek en heb sinds een uur of 16 geen computer meer aangeraakt, anders had je al wel een reactie gehad (je kent me toch wel een beetje). Ik heb even verder lopen googelen op de tip in mijn antwoord en blijkbaar is er de laatste jaren op dat gebied ook nogal het nodige verandert.
Toen ik nog in het toerisme werkte (tot 2002) werd deze methode veel toegepast, maar sindsd de opkomst van internet en meer efficiency in de reiswereld lijkt deze last-second methode niet echt succesvol meer te zijn. Zie ook de berichten in dit forum:
http://forum.fok.nl/topic/1054600 en
http://forum.fok.nl/topic/1176147 Beide topics handelen over last-minutes. Het schijnt dat ltur nog wel een goede aanbieder is.
http://www.ltur.com/de/index.html Sorry dat ik je blij heb gemaakt met een vleugellam vogeltje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen probleem hoor. Wat voor boek? Een boek lezen is spanneder dan GV! dus groot gelijk. Wel bedankt voor je opmerking. Dan ga ik toch niet op de bonnefooi naar Schiphol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De pilaren van de aarde van Ken Follett.
Ik vond het altijd al een meesterlijke schrijver, maar hier overtreft hij zichzelf.
Krijg er trouwens wel spierpijn van, het is een gebonden boek van meer dan 1000 bladzijden en dat ga je wel voelen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor de tip. Helaas zie ik d eipad versie (nog) niet. Zijn Eye of the Needle , De heren van de 16e juli of Het Modigliani schandaal ook de moeite waard?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer dan "Gevaarlijk Fortuin" ook eens.. super. Mijn eerste boek dat ik van hem gelezen heb, direct raak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ipad versie van de pilaren gevonden. Gevaarlijk fortuin niet. Dus dit wordt mijn eerste. Leuk voor op vakantie aan het zwembad met een biertje ;O)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat me weten hoe je het vond.
Mooi verhaal, speelt zich af in het oude engeland.
Veel intriges.
Heel makkelijk: naar een reisbureau gaan! D-reizen valt qua prijs wel mee geloof ik, hoewel wij daar laatst een nogal gedemotiveerde medewerkster hadden.
Advies over vakanties krijgen is gratis, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. In de meeste reisbureaus kun je zeggen wat je (ongeveer) wilt en je budget noemen, de medewerkster kan je dan vaak verder helpen.

Fijne vakantie alvast!