Bestaat er een mogelijkheid om als 20-jarige een auto te huren? misschien van een particulier? misschien die van jouw?

Ik ben van plan om met een vriend twee weken een roadtrip te maken door europa. Echter hebben we geen auto en lukt het ons niet om er via via aan een te komen. Huren kan pas vanaf 21. Wie heeft er suggesties om toch aan een auto te kunnen komen?

Toegevoegd na 14 minuten:
Misschien willen we inderdaad gaan treinen, maar we gaan liever met de auto, met het idee dat we dan echt overal kunnen komen.
Auto kopen overwegen we ook maar de vraag is dus eigenlijk of het uberhaupt mogelijk is om een auto te huren als 20-jarige, en misschien heeft iemand ook enig idee wat dit zou kosten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kennelijk zijn de regels veranderd dan.
Toen ik op mijn 18de mijn rijbewijs haalde kon ik overal gewoon legaal een auto huren. Goeie vraag,+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon een idee, indien van toepassing: Ga eens praten bij de autodealer waar je Pa zijn auto gekocht en in onderhoud heeft. Zij zien jou natuurlijk graag ook als toekomstige klant. Misschien hebben ze een creatief idee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt wel legaal auto's huren als je onder de 21 bent, maar het kost alleen een pak meer. Maar het kan wel! Dat het zoveel meer kost is omdat er zoveel meer ongelukken gebeuren met mensen onder de 21 dan er boven door oonverantwoord rijgedrag. En auto's huren kan ook in het buitenland, waar ze weer andere voorwaarden hebben dus die moet je per land goed uitzoeken, maar anders is het miss goedkoper om te gaan treinen en dan in de landen zelf indien nodig nog een auto te huren. Das vaak goedkoper dan hier onder de 21 een auto huren om mee naar buitenland te gaan. Fijne vakantie :-)

Antwoorden (3)

zeker niet die van mij.
Maar toch niet alle verhuurmaatschappijen hebben een minimun leeftijd van 21.
En anders misschien een goedkope aanschaffen op marktplaats? Of van je ouders lenen? Of gaan fietsen/treinen/liften?

Toegevoegd na 2 minuten:
via de anwb kan je bij sunny cars huren, minimun leeftijd is 21 maar als je extra toeslag betaalt kan je ook vanaf je 18e huren. ( zie voorwaarden )
zelf heb ik ook weleens voor vakantie een auto gehuurd, was toen 19.

Toegevoegd na 5 minuten:
zie ook volgende link:
bij voorwaarden staat geen minimumleeftijd, enkel de eis dat je minimaal een jaar je rijbewijs moet hebben.

http://www.udenhout.nl/rent-vakantie-aanbieding?gclid=CJTEq4_x3qkCFYWFDgodNDX9YA
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord maar hier heb ik niet echt veel aan :P
Voor het bedrag waar je voor een redelijk uitgebreide road trip een auto zou huren kun je ook een tweedehands auto vinden.
Je hebt weliswaar geen garantie op een perfecte auto als je niet een dure aanschaft, maar dat voegt juist weer extra avontuur aan jullie road trip toe.
Een rondreisje door Europa omvat al snel een paar duizend kilometer wellicht is een RAILroad trip om te beginnen een beter idee?

Toegevoegd na 4 uur:
De link in het antwoord van adsor bevestigt al dat de huurprijs van 400 à 500 euro even duur is als een tweedehands beginners auto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je huurt, rijd je voor dat geld wel in een zo goed als nieuwe auto waarvan je ook nog eens weet dat deze goed onderhouden is. Wanneer je koopt, heb je voor dat geld een barrel van, in het gunstigste geval, 10 jaar oud, waarvan je geen enkel zicht hebt op de staat waarin deze verkeert. Dan kun je beter wat meer uitgeven en je vakantieauto na afloop weer verkopen. Zolang je op de verkoop minder dan die 4- à 5-honderd verliest, ben je goedkoper uit.
Ik weet niet hoe groot je budget is?? Maar misschien is het een idee om een auto te kopen en later weer te verkopen... Zo doe wij dat ook elk jaar...
Auto huren kost zo'n 35,- per dag en dan moet je de extra kilometers nog betalen.. 35x14(dagen)=490 euro en daar komen dan nog een x aantal kilometers bij waar je zo'n 30 cent per kilometer voor betaald.(prijzen zijn richtlijnen, dit varieert per huurmatschapij, en per type auto)