Wat is goedkoper?

Wij gaan voor een paar dagen naar Kopenhagen. Daar hebben ze nog kronen, dus geen euro's. Is het goedkoper om daar bij de geldautomaat te pinnen of kunnen we beter zorgen dat we hier in Nederland al geld bij de bank hebben gehaald?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Het beste antwoord

Zowel ter plaatse pinnen als bij een nederlandse bank wisselen kost geld. Het goedkoopste wissel je bij de grenswisselkantoren - die vragen heel weinig provisie. Maar ik vermoed zelfs, dat je in een stad als Kopenhage in veel restaurants met euro's kunt betalen. Wissel in geen geval in je hotel - dat is echt de duurste optie !! En heel veel plezier, en vooral droog weer, Dounja!

Toegevoegd na 3 uur:
Door het antwoord van Jelle werd ik tóch wat onzeker, wat betreft dat pinnen in het buitenland, dus ik heb er even m'n giro-afschriften bijgepakt, en Jelle heeft helemaal gelijk : geld pinnen in het buitenland, of met je pinpas betalen in winkels of restaurants kost inderdaad niets extra.(tenminste : in Duitsland niet.) Mijn pinpas is van Postbank/ING - met pinpassen van andere banken heb ik geen ervaring, dus dat zou je nog even na kunnen vragen bij je bank, maar ik neem aan, dat alle banken daar wel mee op één lijn zitten, anders was dat beslist in deze vakantie-tijd wel ter sprake gekomen in de pers of op de tv.
Dus dat is goed nieuws, hè? Scheelt weer een tijdje in de rij staan! Nogmaals hele fijne dagen, en mocht het 's avonds wat koel lijken voor een terrasje : in Nyhavn krijg je heerlijke warme plaids om om je heen te slaan, en de terrasverwarmers en olielampen gaan dan aan......Er zijn gezellige kroegjes met life-muziek (bijv zangers met hun gitaar), zodat je niet in elkaars oren hoeft te schreeuwen, en je kunt er verschrikkelijk lekker eten - beslist een avondje voor uittrekken, zal een fijne vakantie-herinnering zijn.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je gaat naar één van de duurste steden in Europa.
Die paar euro's verlies bij het wisselen ben je na het zien van de prijs van één biertje al weer dik vergeten.

Toegevoegd na 49 minuten:
Oké, oké.

"U gaat in Kopenhagen dus betalen met een andere muntsoort. Het betekent dat u over het algemeen wat duurder uitbent. U moet tenslotte u valuta wisselen. Pinnen kan echter ook, en wanneer u dat bij uw eigen bank doet dan betaalt u daarvoor niet meer dan in Nederland."
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Antwoordman: Je geeft geen antwoord op de vraag, man... ;-)
AWM
14 jaar geleden
Ik weet het, ik weet het. Dat heeft al een terecht minduimpje opgeleverd. Maar ik meende het wel. Die stad is zo schrikbarend duur, dat een beetje koersverlies niet opvalt.
Maar, terecht dat je op de kleintjes let, hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij drinken geen biertje op een terrasje (daar houden wij niet van) dus in het algemeen klopt je opmerking dan ook nog niet.
Heb je trouwens wel een antwoord voor me?
AWM
14 jaar geleden
Je MOET toch wel een biertje drinken op een terrasje van de Nyhaven! Nou ja, toch maar een antwoord gegeven, zie aanvulling ....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Antwoordman. Dank voor je aanvulling. Wij drinken geen alcohol, dus een biertje zit er echt niet in...
Als het goed is worden binnen europa geen extra kosten in rekening gebracht voor geld opnemen t.o.v. pinnen in Nederland. Dat zou betekenen dat pinnen goedkoper is. Je krijgt dat gewoon de wisselkoers die de banken elkaar berekenen. Het beste kan je dit even controleren bij je bank (Op hun website is er zeker een pagina met tarieven).