teer
nicotine
koolmonoxide
stikstofmonoxide

voor de 5e mag je kiezen uit deze :

nitrosaminen, formaldehyde, arseen (zwaar metaal), cyanide, aceton (nagellak remover), ammoniak, azijnzuur, DDT (een bestrijdingsmiddel), polonium

Zijn allemaal belangrijk,en zijn ook allemaal slecht voor je.

Toegevoegd na 1 minuut:
polonium is een radioactief element :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Teer,nicotine,koolmonoxide zijn de belangrijkste:

Naast deze bekende stoffen zijn er nog een kleine 599 giftige stoffen in de sigaret. Niet omdat deze er van nature in zitten maar omdat deze aan de sigaret worden toegevoegd door de oh zo fijne sigarettenfabrikant. Dit gebeurd enkel en alleen maar zodat de roker niet proeft hoe bitter en smerig de tabak daadwerkelijk smaakt en om ons nog verslaafder te maken. Een kleine opsomming van de minder bekende bestandsdelen”
Arsenicum: Hier wordt ook ongedierte mee bestreden
Ammoniak: Om de spiegels mee schoon te maken of ook bekend als een bestandsdeel van urine
Aceton: Ook handig wanneer je je nagellak eraf wil halen.
fremar
13 jaar geleden
het bevat oa; benzeen, nitrosaminen, formaldehyde en waterstofcyanide.
Niet aan beginnen dus.