Krijg ik korting als ik een persoonlijke ov-chipkaart neem?

Ik ben 17 jaar dus heb nog geen recht op een gratis OV. Ik moet reizen voor mijn studie dus wil ik graag een persoonlijke ov chipkaart aanvragen. Mijn vraag is dus of ik gewoon de normale prijs als voor een treinkaartje krijg of dat ik 40% korting krijg? Een voorbeeld: Als ik naar etten-leur moet vanuit roosendaal, betaal ik dan 2.90,- of 1,70,-?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toen ik afgelopen september HBO ben gaan doen, ook als zeventien jarige, kreeg ik vanaf oktober wel gewoon gratis OV. Vanaf t moment dat ik studiefinanciering kreeg

Antwoorden (1)

Met een persoonlijke chipkaart krijg je niet per definitie korting. Daarvoor moet je een kortingskaart aanschaffen.