Hoe voorkom je muggenbeten in het buitenland?

Hallo,

Ik ga voor een maand op reis door landen
in Azie. Maar ik lees allemaal verhalen over gevaarlijke
ziektes die je daar kunt oplopen door muggenbeten.

Ik reis door China en Thailand.

- Hoe groot is de kans dat je een gevaarlijke ziekte oploop?

- Wat is de kwaliteit van de medische voorzieningen
in China en Thailand?

- Wat moet je allemaal meenemen om muggenbeten
te voorkomen?

Is het echt zo erg of valt het allemaal wel mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat je niet gek maken. Je kunt niet op reis als je bang bent voor vanalles en nog wat. En slechts een maand voor China en Thailand?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe reis je eigenlijk?
Ik denk goed georganiseerd met een reisorganisatie?
Die weten daar dan toch ook alles van? Want ik lees dat je zelfs je electrische tandenborstel wilt meenemen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 weken in China en daarna 2 weken in Thailand.
Eh is dat kort? Wat is mis met een elektrische tandenborstel meenemen
op reis?

Het beste antwoord

Ik word helaas vaak gebeten door die krengen. Ze zijn er vooral 's morgens vroeg en 's avonds laat als je lekker op een terrasje zit. In Indonesie waar ik vaak ben geweest kun je 's avonds beter een lange broek dragen. In hotels zet je de airco maar wat hoger. (muggen hebben een hekel aan wind en kou). Deet is inderdaad een goed middel. Azeron als je gestoken bent. Malaria komt geloof ik ook niet voor in Thailand. Die tabletten zijn ook niet zo geweldig om te slikken vind ik. Dengue (knokkelkoorts) wordt ook door muggen overgebracht en komen vaak voor 's morgens bij water of in de avonduren. Deze laatste mug gele mug of dengue mug is ook zeer vervelend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Word je niet ziek als je de airco erg koud zet en buiten
is het tropisch warm?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er een beetje aan wat voor soort hotel je zit. Een slecht hotel heeft soms alleen een propellor met veel wind. Daar lig ik ook niet graag onder. Je moet de airco ook niet te hoog zetten. Als je binnen komt heeft het personeel hem vaker lager staan. Ik zet hem dan hoger. Als je weg gaat 's avond zet ik hem ook hoger, maar als ik ga pitten weer wat lager. Ik ben er nog nooit ziek van geworden, zorg alleen dat je niet in de tocht zit ergens. Over ziek zijn gesproken. Ik heb wel eens op Bali een amoebe gehad. Daar ben ik flink ziek van geweest. Zeker een dikke week. Koop altijd schoon water, maar helemaal voorkomen kun je toch nooit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even uit nieuwsgierigheid: Hoe kwam je aan die amoebe?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk toch van water. Voedsel wordt gewassen en dat kun je niet controleren. Mijn vriendin (die daar vandaan komt) had nergens last van, maar ja ik kom uit Nederland. Ik kan je vertellen dat ik er wel goed ziek van geweest ben. Twee spuiten van de locale dokter gehad en heel veel in mijn hotelkamer. Kan je vertellen dat dit vreselijk is als je op vakantie bent. Ik heb er een ding van geleerd. Zorg dat je je excursies in het begin plant en niet op het eind. Dan ben je namelijk het fitste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe lang was in je totaal ziek geweest?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van die Amoebe een volle week maar eigenlijk anderhalve week. Je voelt je echt doodziek van deze parasiet.

Andere antwoorden (6)

Je hebt van dat citroen spray dat muggen wegjaagt van de rest heb ik helaas geen verstand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Insmeren met insectenmiddel met hoog DEET gehalte
Malariatabletten halen bij de apotheek. en eerst bijgaande link goed lezen
12 jaar geleden
Je wordt zowiezo ingeënt tegen verschillende ziektes.
Verder is het verstand spullen mee te nemen die werken tegen ''normale'' muggebeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Biergisttabletten slikken! Informeer eens bij de drogist, want muggen hebben dáár vaak niet van terug....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een middel waar DEET inzit is het enige dat werkt tegen muggen en je kunt misschien ook een klamboe meenemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
++, en zeker een klamboe mee nemen. En laat je goed voorlichten bij de ggd. daar moet je toch heen voor je vaccinaties. Haal deze ruim op tijd, en kom daar niet een week van te voren mee aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je plusje suussuus. ;-)
Ik zie halve antwoorden.

Volgens mij heb je in Thailand geen malaria (Ik weet dit niet zeker). Van China weet ik het niet.

Als je gaat reizen naar dit soort landen heb je waarschijnlijk een aantal injecties tegen tropische ziekten nodig. (bijvoorbeeld Hepatitis A en DTP).Deze worden voor een groot deel vergoedt door je ziektekostenverzekering, dus waarom zou je ze niet halen en risico nemen.

Neem naar de GGD of een ander vaccinatiecentrum je reisplan mee. Aan de hand daarvan kunnen ze zien of je malariaprofylaxe nodig hebt en voor welke ziektes je moet worden ingeënt.

Doe dit ongeveer 6 weken voor vertrek of anders zo snel mogelijk

Malariaprofylaxe sluit natuurlijk andere anti muggenmiddelen niet uit. Die heb je nog steeds nodig. Het GGD advies is een middel met 30% Deet. Een hoger percentage werkt niet beter, dus waarom zou je meer betalen

Toegevoegd na 4 minuten:
Even mezelf herstellen. Thailand heeft wel een malaria risico. Maar of dat het hele land is?

Toegevoegd na 9 minuten:
Mijn eigen ervaring met een Thais ziekenhuis in Chang Mai is zeer positief. Kom je ergens terecht in een ziekenhuis dat je niet vertrouwt!! Ga dan naar een privé kliniek

Toegevoegd na 13 minuten:
Nog maar een toevoeging. Veel injecties zijn meerdere jaren geldig (v.b. DTP 10 a 15 jaar)