Wie kent er echt leuke tips voor Renesse en Arnhem?

Ik ga twee weken kamperen in Renesse en twee dagen op hotel in Arnhem (tijdens de vierdaagse van Nijmegen). Kent er iemand fijne dingen om daar te doen (Renesse = eerste twee weken van augustus) ? We gaan er zowieso kitesurfen (bij wind), fietsen, ... maar nu zoek ik leuke dingen waar je niet meteen aan denkt. Originele uitstapjes, leuke restaurantjes, verborgen plekjes.... dus de niet zo voor de hand liggende dingen...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Wat Arnhem betreft;
In ieder geval naar het Sonsbeekpark en een terrasje pikken bij de Witte Villa. Een prachtig groen park, veel water en eendjes, hoogteverschillen (heuvels) en een schitterend uitzicht over de stad vanaf dat terrasje.

Verder; Het openluchtmuseum, Burgers Zoo, (liggen dicht bij elkaar), als je van moderne kunst houdt het Stedelijk Museum. De wandeling vanuit het centrum naar het Stedelijk Museum is al mooi. Je wordt beloond met een prachtig uitzicht over de Rijnvallei.

De lift nemen in de toren van de Eusebiuskerk.

Terrasje pikken aan de Rijnkade, echt heerlijk!

Lekker shoppen in de binnenstad / Citycentrum. Het centrum kent vele leuke winkeltjes en verrassende terrasjes. Korenmarkt is het meest bekend.

Koffie met appelgebak bij Dudok. (vlakbij de Eusebiuskerk)

Een bezoek aan het Modekwartier, volg de bordjes. Daar zijn allerlei boetiekjes met de laatste mode van studenten van de modeacademie. Tevens mooi terras vlakbij de Hommelse poort.

Renesse; ben ik niet zo bekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aattjee; Ik heb meer dan 30 jaren in en om Arnhem gewoond. Nu wonen we in De (wonderschone) Achterhoek.
Goede tip; tijdens de 4-daagse zou ik Arnhem een beetje vergeten, maar richting zomerfeesten in Nijmegen, is super gezellig, iedere avond weer!