Welke Nederlandse steden én gebieden waren voor het inkomend toerisme het meest in trek?

Ik wou graag een opsomming maken in mijn verslag van wat steden die het meest in trek zijn(top3), en specifieke gebieden in Nederland, dus zoals Groene Hart/Noord-Holland/Limburg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over een bepaalde periode? Of allertijden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amsterdam!!!

Het beste antwoord

Ik denk dat je het over buitenlandse toeristen hebt. Voor hen zijn (en waren) Amsterdam, Delft, Leiden, Volendam. Marken, Edam altijd het meest interessant. Maar ook Spakenburg en Giethoorn.
Wat gebieden betreft zou ik Noord- en Zuid Holland (Keukenhof!) en in mindere mate Zeeland noemen. Die laatste provincie vooral vanwege de Deltawerken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zoover heeft laatst een onderzoek gedaan en daar kwam uit dat Breda en den Bosch de best bezochten steden zijn voor een stedentrip.
Google even: zoover onderzoek beste stedentrip dan krijg je de hele uitslag:
Breda
Den Bosch
Groningen
Maastricht
Nijmegen
Utrecht
Haarlem
Den Haag
Eindhoven
Amsterdam
Dit is de top 10.