Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zit het met de bodyscan op het vliegveld moeten kinderen er ook doorheen als ze naar een land gaan dat bekent staat om drugsvervoer?

Want ik heb vliegangst en dan ben ik
Vast zenuwwachtig en moet ik er dan doorheen ik ben 12 jaar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
778

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je vanaf een Nederlands vliegveld naar een Europees vakantieland vliegt kom je niet door de echte bodyscan zoals ze in de Verenigde Staten gebruiken.

Je moet wel door een metaaldetector poortje lopen, maar daar is niks engs aan.

Als je per ongeluk vergeten bent dat je je broekriem met grote gesp nog om hebt dan geeft de detector wel aan dat je nog metaal bij je hebt, maar daarom moet je ook alle metalen voorwerpen vlak voor je door de detectiepoort loopt in een bakje doen dat apart door de handbagage scanner loopt.

Na het poortje doe je je spullen weer aan en gaat gewoon naar het vliegtuig, met horloge, riem, ketting, etc. etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Als je naar Amerika vliegt ga je er echt wel door.
http://waterput.punt.nl/index.php?r=1&id=543566&tbl_archief=0
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je mijn eerste zin goed gelezen zou hebben zie je dat ik juist zeg dat voor Europese vluchten niet en voor vluchten naar de Verenigde Staten wél de bodyscan gebruikt wordt.
ronron1212
12 jaar geleden
De vraag gaat over vluchten naar drugslanden dus niet binnen europa als jij goed gelezen hebt.

Andere antwoorden (2)

Ja heel vervelend maar je voelt er niets van hoor maar het moet wel.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
ben zelf naar indonesie gevlogen moest alleen door een metaalpoortje. let wel goed op dat je alles kwa metaal uit je zak hebt.
menv
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding