Een camping in Frankrijk vraagt om een kopie van mijn W.A.-verzekering. Is dat normaal??

Wanneer wij in Frankrijk een ongeluk zouden krijgen is de camping volgens de franse wet verplicht een kopie van onze W.A.-verzekering te hebben. Ik heb dit nog nooit eerder gehoord. Vrienden van ons gaan in dezelfde plaats naar een andere camping en zij hoeven geen kopie af te geven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Er zijn camping die dit graag willen zien, ze willen graag weten of de gasten die ze krijgen wel verzekerd zijn, want niet in ieder land is een WA verzekering verplicht.
Het is best begrijpelijk, hoewel ik het nog niet eerder bij een boeking heb meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In nederland zijn er ook campings die dit verlangen.
Ik begrijp dat ergens ook wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is niet normaal. Ook Fransen hebben niets te maken met of/hoe je verzekerd bent.